Příspěvekod wallenstein » 07 říjen 2011 13:17
Podle mě všechny wingcary minimálně od závěru roku 1979 zespodu kryt měly, a to až k úrovni zadních závěsů. Jednou z příčin náhlýho úspěchu Williamsu v červenci 1979 bylo právě to, že Head a spol. přišli při testech v aerotunelu v Imperial College na to, že když zespodu důkladně uzavřou motorový prostor, skokově se zvýší získaný přítlak. Nepochybně to pak velmi rychle okopírovali i ostatní.
Myslím, že dokonce i to Ferrari v Radově příspěvku krytovaný motor zespodu má, jen je ten kryt patrně z jinýho materíálu než zbytek (karbon?), jen se podívejte pozorně na to, že přes ten prostor je dokonce nalepená jakási páska.
To, že žádný z plastových modelů wingcarů od Tamiye spodek motoru zakrytý nemá, je prostě jen chyba těch modelů. Možná to tak bylo proto, že ty modely vznikaly přímo v době, kdy ta auta ještě aktivně jezdila a týmy tyhle citlivé informace o nejdůležitějším místě svých vozů nechtěly pouštět, můžeme se jen dohadovat...