Asi pred dvomi tyzdnami som sa pustil do tejto Alfy z roku 1983. Jedna sa o verziu jazdca Maura Baldiho z GP Kanada.Dost som sa trapil s tvarovanim bocnic zadnych kolies. Predne som podlepil tenkym papierom z letaku a takto hned strihal a tvaroval. To mi vyrazne pomohlo (Turco, dakujem Ti, ze si mi to medzi recou v NR pripomenul :victory: ). Nasledovali naboje a brzdy. Prvykrat som skusil jemne prebrusit diely pneumatik a natriet ich ciernou akrylkou, urcite lepsie ako original leskle,ale mam sa co ucit este Tieto celky zatial odlozim a ide sa na karoseriu.
Pokracoval som podlahou a monokokom.Oba diely podlahy som vzajomne zlepil tycinkovym lepidlom. Veniec volantu je z gumoveho kruzku. Cele sa to lepilo bez problemov, akurat sa mi trochu skrutil spodok monokoku. Zadnu stenu nadrze, kam sa lepi neskor motor som zvnutra podlepil 1mm balzou kvoli pevnosti. Vsetky plochy ciernej farby, kde sa nieco lepi, je vhodne trochu oskriabat aby lepidlo chytilo. Je tu jedna drobna chyba, ked v navode sa pise o dieloch 4a, 4b a a realne su oznacene ako 3a, 3b.
Okrem detailov je karoseria hotova. Diely su presne a logika/ postupnost lepenia je navrhnuta bezchybne. Chladice po stranach este nie su definitivne nalepene kvoli dopasovaniu karoserie k podlahe.
Pokracoval som kridlami, diely su presne,jednotlive casti som lepil tycinkovym lepidlom,aby sa nekrutili. Vodorovne a zvisle casti su k sebe lepene natupo.
Pokracoval som motorom, prevodovkou a zadnou napravou.Diely bez problemov sedia, akurat si miestami pomaham obrazkami hotovych modelov, kedze nie vsetko mi je hned jasne z kresby.Doplnil som kable ku svieckam, prvykrat z hrubsej nitky natretej na cerveno. Farba ju zaroven impregnovala.
Krásna čistá robota pane tieto bieločervené mašiny či mclaren alebo ešte alfa majú proste svoje čaro Baví ma tá neprehnaná detailnosť modelu, že je tam vizuálne takmer všetko ale nieje to zbytočne preplácané v tejto mierke.
Dakujem Presne tak: tato jednoducha farebna kombinacia je krasna a nadcasova aj pre mna. Dokoncil som prednu napravu a prilepil drziaky zrkadiel. Pri lepeni ramien prednej napravy treba priebezne kontrolovat jej geometriu a sledovat si,ci bude neskor model sediet na vsetkych kolesach.Tochu som mal problem s lepenim aerodynamickych krytov vrchnych ramien,kedze sa lepia natupo.Ich zadna strana je nizsie ako by mala byt ale aspon nie je medzera medzi krytom a karoseriou.
Nasledovali detaily a ich lepenie na model: zrkadla, vystupy chladenia turba, kryty vyusteni na bocniciach...a lepenie kridel. To uz bolo jednoduche a rychle . Ochranny obluk je z plastovej tycinky priemeru 1,5mm, natrety Revell Aqua Color. Model sa mi velmi dobre lepil a myslim, ze sa mi aj podaril.
Jo, pravdu máš, tohle se ti povedlo. Zajímalo by mě, proč se Marlboro od roku 1981 rozhodlo sponzorovat dva týmy. Chápal byl nějakou menší reklamu Marlboro někde bokem, ale dva týmy v hlavním zbarvení.....