Vern Schuppan bol jazdec mimoriadnych kvalít, no práve v F1 sa mu ich nepodarilo potvrdiť. Zúčastnil sa 13 pokusov o štart s F1, no kvalifikoval sa iba 9 krát. Debutoval pri Grand Prix Belgicka 1972 a posledný krát sa zviezol v F1 pri GP Holandska 1977. V F1 nikdy nemal konkurencieschopné auto, vystriedal týmy BRM, Ensign, Lola-Hill a Surtees. Vern jazdil aj v Indy. V starej tehelni zaknihoval päť pokusov, najlepší výsledok bolo tretie miesto v roku 1981. O jeho všestrannosti svedčia výsledky v pretekoch športových áut a to je už iná káva. V Le Mans štartoval takmer nepretržite (okrem roku 1980) od 1973 až do roku 1989. Strach tento chlapík určite nemal, o čom svedčí víťazstvo v ročníku 1983 s legendárnym továrenským porsche-rothmans 956 , dve druhé miesta 1977, 1982 a tretie v roku 1975. Jazdiť so športovými prototypmi a autami skupiny C nebola žiadna sranda, pretože autám F1 sa niekedy ani nesnívalo o rýchlostiach, ktoré tieto káry dosahovali na starom okruhu v Le Mans. Povestná rovinka Mulsanne kedysi mala takmer 7 km a to bez dnešných dvoch retardérov.
Model Ensignu N174 nakreslil Yanno a v tejto podobe s klinovým predným krídlom štartoval v GP Belgicka a GP Monaka 1974. Práve pri prvom štarte v Ensigne v GP Belgicka Vern Schuppan uvidel cieľ i keď na 15 mieste, pri nasledujúcich šiestich pokusoch sa mu to už nepodarilo.
Ivane a já jsem ti mezi odkazy naťukal mezery, krásně to fotky oddělí a nejsou jako jednolitý filmový pás. Admin Zdeněk-TEO