sezóna 2010

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 04 únor 2010 08:41

Ještě zajímavé porovnání zadních difuzórů, i když to hlavní se stejně schovává dole ve stínu "desky"

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1153
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 04 únor 2010 19:16

marec, kým budú technické pravidlá obsahovať takéto obrázky, znížených nosov sa asi nedočkáme....

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Příspěvekod marec » 05 únor 2010 07:38

Vzdialenost nosa od cesty je niekde definovana, alebo som si to nevsimol ? Svojim sposobom je zdvihnuty nos akoby synonymom modernej f1 ale nemozem si pomoct, pre mna najkrajsie kary boli 1980 - 1994.

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 05 únor 2010 07:42

Ty obráky tam sice jsou, ale rozměrově není výška nosu omezená. Teda pokud nepočítám referenční rovinu a maximální výšku vozu :lol:

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2340
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 05 únor 2010 08:52

V jednej knižke o F1 som čítal, že Prostovi v neskorších sezónach ku koncu GP tŕpli nohy, ale potom, keď prešiel do Williamsu, kde mal nohy vo vyššej polohe, sa tento problém stratil - takže zdvihnuté nosy majú i iný dosah, nielen aerodynamický,

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1153
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 05 únor 2010 11:45

AJ benetton B191 ako jedno z prvých áut so zdvihnutým nosom bolo stavané zvnútra - najprv kokpit, potom okapotovanie, takže ten posed jazdca tam pravdepodobne zohráva určitú úlohu a ostatné je už len prispôsobenie vzniknutej situácii.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Příspěvekod marec » 05 únor 2010 21:08

Clovece s tym Prostom je to haluz ... a spominas ked sa Mansell nevosiel do McLarena ?

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 09 únor 2010 18:43

http://sport.idnes.cz/force-india-preds ... ormule_mah Tak bych jim to docela přála, splnit tohle prohlášení.
Někteří lidé nosí pyžamo se Supermanem. Superman nosí pyžamo s Chuckem Norrisem.
Vtipy s Chuckem Norrisem nejsou vůbec vtipné, protože tam, kde je Chuck Norris, přestává veškerá legrace.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 10 únor 2010 11:33

V Maranellu se začali letošnímu monopostu naplno věnovat již v polovině loňské sezóny a inženýři si dali za úkol maximálně využít proudění vzduchu pod vozem, aby zvýšili přítlak. Kromě zvednutého nosu vozu po vzoru Red Bullu RB5 jim k tomu pomohl dvojitý difuzor.

Aby mohl být difuzor co největší, naklonili inženýři motor dopředu, čímž v zadní části podlahy, kde se difuzor nachází, uvolnili další místo.

"Difuzor je klíčový," potvrdil šéfdesignér Nicholas Tombazis. "Abychom optimalizovali jeho výkonnost, přepracovali jsme zadní nápravu a přemístili díly, abychom dosáhli co nejlepší integrace. Na F10 je mnohem větší a výkonnější než v minulých sezónách."

S dopředu nakloněným motorem přišel poprvé Arrows v roce 1979, takže se nejedná o revoluční řešení. Získaný prostor je využitý pro zvětšení přívodu vzduchu do difuzoru.

"Nové Ferrari disponuje velmi zajímavým technickým řešením a většina tajemství se skrývá pod karoserií," dodal technický ředitel Scuderie Aldo Costa. Přínosy Italové odhadují na desetiny sekundy na kolo.


Tak tohle je to čeho jsem se bál, ano stínové difuzory můžou začít kdekoliv a proč jej nenacpat i pod motor :roll: Měly být loni zakázány. :twisted:

Začínám pomalu chápat proč Sauber s pohonou jednotkou od Ferrari dosáhl takového zlepšení oproti loňsku. Jsem zvědav ještě jak si povede Toro Rosso
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1153
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 10 únor 2010 15:50

Myslíš, že Sauber má tiež naklonený motor? Motor je všade rovnaký, ale uloženie môže byť rôzne.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 10 únor 2010 16:51

Ferrari dodává komplet převodovku i rozvodovku, nemyslím že by Ferrari vyrábělo dva odlišné typy. Ale samozřejmě se můžu mýlit a ještě nevíme koho jiného tato myšlenka napadla pokud je vůbec pravdou. Nicméně si stále myslím že stínové difuzory měly být zakázány, protože takto budou moci vozy generovat ještě větší přítlak než v roce 2008 a máme po závodění. Opět bude "špinavý" vzduch za vozem ovlivňovat jízdu v "závěsu".
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 10 únor 2010 17:07

A taky své řešení kryjí před fotografy.

Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Milanos
Příspěvky: 152
Registrován: 05 únor 2007 15:42
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Milanos » 11 únor 2010 06:48

No to jsem zvědavej jak moc jim ten motor vydrží. Takovýhle pokusy v minulosti nikdy nenesly ovoce ve velkém. Když nad tím tak rozmýšlím, zajímalo by mne jak mají vyřešené mazání motoru. Suchá kliková skříň s externí nádrží na olej a čerpadlama je dnes asi standart, stejně ten olej potřebují chladit takže cirkuluje přes chladič, ale logicky vzato, nakloněný motor=stékání oleje.
Rozpracováno:

BRM P 201
McLaren MP 4/4
Williams FW 30
Zakspeed 841 i s motorem

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 11 únor 2010 07:48

Milanosi to co uvádíš je pravda, ale jen pokud motor stojí na stolici. Odstředivé síly v zatáčkách, akcelerace a bržděni či kombinace odstředivé síly a akcelerace nebo brždění... To vše mi logicky říká že naklonění motoru asi na mazání nebude mít zásadní vliv protože je olej díky výše zmíněným silám svou kinetickou energií neustále v pohybu a nějaké stékání ... :?:
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Milanos
Příspěvky: 152
Registrován: 05 únor 2007 15:42
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Milanos » 11 únor 2010 10:41

Och kolik já už viděl zadřených motorů kvuli kravinám, to bych sotva spočítal. Máš pravdu v tom, že pokud je vůz v pohybu mělo by to bejt ok. Olej ti stéká u každého motoru dolu do vany kde máš čerpadlo, co to žene dál. Když je motor nakloněnej olej ti nezustane všude stejně, ale jak píšeš ty při pohybu to bude ok. Však uvidíme v sezoně jak jim to bude držet.
Rozpracováno:



BRM P 201

McLaren MP 4/4

Williams FW 30

Zakspeed 841 i s motorem


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host