Bya mi svěřena další práce a to na tomto modelu. Můžu Vám zde předvést zatím prá foteček připravovaných dílů a následně i celého modelu. V prvích krůčcích jsem dostal k výrobě žebra modelu. Budfou ze dvou různých tlouštěk, 1 mm a 0,5 mm. Ta tenší se použijí na žebrování čumáčku. Takto nějak by snad měla být dodávána přímo s modelem.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!! Nová Galerie
Momentálně čekám na barevný tisk z úplně nové tiskárny. Bude to asi nejspíš trvat minimálně tak týden než jej obdržím.
Tak jsem pro vyzkoušení laserem vyřezáných žeber požádal autory o bílou verzi kapotáže, která se bude na tato žebra lepit. tyto díly dostat na žebra je hodně o maximálním natvatrování do potřebné podoby. Vysledek ale bude určitě stát za to. Spáchal jsem tuto část modelu a jsem velice mile překvapen jaký výsledek z toho nakonec bude. Myslím, že to bude další modýlek, který bude určitě chloubou kdejaké sbírky.
Tentokrát nehleďte prosím an čistotu práce, je to fakt jen patlání pro výrazné vyzkoušení žeber z laseru, a také dalších kroků jak vlastně žebírka ještě před nalepením pláště upravit broušením.
A pro dnešní večer ještě jednu bonusovku. Chtěl jsem vědět jak to bude asi z barvou, tak jsem si pohrál s vodovkama a celek hodil do jedné z červených co na barvičkách mám. Asi to nebude ten správný odstín, ale pro náhled toho jaké to pak může být v barvě, to je podle mě postačující.
Tak už jsem se dočkal výtisku od PKAA, který budu moci otestovat. Momentálně mám dost jiných věcí než je tento model a tak to vidím na zahájení stavby někdy po neděli.
Model je vytištěn na 2,5 stránkách A4, 2 stránky A4 novodních kreseb a následně k tomu ještě zkusím napsat nějaký ten návodní text. No a ještě jeden detail - ve vystřihovánce jsou alternativní díly pro možnost si vybrat ke slepení vůz pilota Massy nebo Raikkonena.
V pátek jsem byl vyzvednout další laserem vyřezaná žebra. Tentokrát jsou to díly na čumák modelu a bočnice kol z lepenky 0,5 mm tlusté (název tohoto materiálu je chromonáhrada). Společně s bočnicemi kol vařezaných laserem z lepenky 1 mm tlusté jsem mohl vyzkoušet dát dohromady kolo. Bočnice i čelo disku z lepenky jsme museli ve firmě, kde to vyřezávají laserem, osobně s pracovníkem na laserovém plotru doladit tak, aby jejich velikost podle slepených proužků běhounu i disku kola na sebe pasovala jako pr..l na prkýnko. Nyní mě bude čekat zkušební slípnutí a napasování pláště čumáku na připravená žebra.
Neodolal jsem a zaříznul do výtisku. Podle očíslování je stavba započata předním přítlačným křídlem. K dodržení potřebného tvaru bočnic jsou k tomu laserem vyřezány šablony. Jejich použití bude zřejmé podle fotek. Lepení křídla nebylo nijak extra náročné. Díly na sebe pasují velice dobře. Červená barva na dílech zhotoveného křídla na mě působí velmi dobře. Uvidím jaký bude celkový dojem z modelu.
No a nyní pár foteček již zmiňovaného předního křídla.
Už jsem to Roberte opravil. Bohužel podle návodní kresby toto natvarování nebylo nějak moc patrné a na fotky z autorské stavby jsem se nekouknul. Pro dnešek přerušuji práce na čumáku a jdu s dětma na zmrzlinovej pohár.