Red Bull RB6 / 2010, GP Spain/ 1:24

Autoři modelů formulí z 50tých, 60tých a dalších x-tých let co se dali dohromady na tomto fóru.
Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 26 červenec 2010 22:23

Super! Vypadá to, že se model obejde i bez laserem pálených dílů z lepenky, nebo to bude jinak?

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 26 červenec 2010 22:46

Já trochu doufám že pomocná žebra tam budou, jinak budu mít každou bočnici jinou :oops:
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 26 červenec 2010 22:49

No vždyť to je v pořádku: jednu pravou a jednu levou :D .

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2365
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 27 červenec 2010 07:25

Nie, do bočníc žiadne rebrá nepôjdu. Možno do nosa.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 27 červenec 2010 08:26

A levou jiného tvaru než pravou. :) Aspoň šablona na bočnice by Roberte nebyla?
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2365
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 27 červenec 2010 09:57

11111 píše: :) Aspoň šablona na bočnice by Roberte nebyla?


Šablóny Ti môžem nakresliť, ak Ťa to poteší, ale podľa mojej skúsenosti nič také nie je treba - aj tak si tie dielce vytvoria svoj tvar podľa toho, ako ich zlepíš, to jest ako zarovnáš, dotlačíš, hrany ku sebe. Ak budeš lepiť jednu stranu rovnako ako druhú, dostaneš rovnaký tvar na oboch stranách :)

Je to len papierová vystrihovačka, nemôžeš mať prehnané nároky na geometriu :D

.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 27 červenec 2010 11:52

Díky Roberte, myslím že tak tři - čtyři řezy by do návodné kresby stačily. kdo bude chtít si je vystřihne a použije.
Právě pro to množství nástřihů mám o geometrii strach a bez geometrie mi to na podlahu a okolo kokpitu nesedne.
Ty jsi velmi dobrý modelář s obdivuhodně přesnou rukou a dobrým zrakem. Mně už se vše pomalu zhoršuje. :roll:
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2365
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 27 červenec 2010 22:03

O tom mojom zraku radšej pomlčím :?

Dnes som urobil aj druhú bočnicu. Nie je to ešte prilepené na spodok, najskôr musím spracovať cockpit s volantom.

Ešte technologická poznámka k lepeniu bočníc: treba to lepiť chlopňu po chlopni, odpredu dozadu :)

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 27 červenec 2010 22:13

Jak tak postupně sleduju stavbu tohoto modelu, tak se na něj čím dál víc těším. Jenom jako fanus Ferrari doufám, že to nebude vůz letošního mistra světa :D .

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 483
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Příspěvekod novakv » 28 červenec 2010 07:03

frydek665 píše:Jak tak postupně sleduju stavbu tohoto modelu, tak se na něj čím dál víc těším. Jenom jako fanus Ferrari doufám, že to nebude vůz letošního mistra světa :D .


Já zase doufám, že bude :wink: I když se přiznám, že tomu vzhledem k aktuálnímu dění moc nevěřím.
V každém případě se zde opět rodí nádherný model a moc se na něj těším, ač si nejsem jistý jestli si na něj troufnu.
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

Inferno

Příspěvekod Inferno » 28 červenec 2010 08:17

na tohle jsem byl hodně zvědavej protože tam neni jedna věc rovná... ale opět se ukázalo že kdo umí umí... vypadá to parádně... jen tak dál! 8)

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2365
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 28 červenec 2010 12:43

Ďakujem za kladné odozvy.

Je fakt, že sa mi vidí, že každý ďalší model, čo spácham, je nejako komplikovanejší, než ten pred ním. Buď si vyberám stále zložitejšie predlohy, alebo už jednoduché modely ani neviem robiť :?: :?

_

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 28 červenec 2010 12:56

Tak jsem zvědav kdy se pustíš do kapotovaného Mercedesu W196, to už by byl fakt nářez :!: Aby to nevypadalo jako že za něj lobuji, mně se zrovna moc nelíbí... Nějak mi do F1 nezapadá...
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2365
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 30 červenec 2010 22:18

Pokročil som zase o trochu dopredu.

- Cockpit som upravil z môjho F60, ale po vložení do trupu som zistil, že to nie je dobré - lebo pri RB6 nemám obdĺžnikový vnútorný priestor, ale skosené horné rohy, takže sa mi to tam nezmestilo, ako som predpokladal... až kým som mu nepomohol nožnicami :) Našťastie to nevidno.
Obrázek

Obrázek

- Volant som zase navrhol priveľmi komplikovane. Ja sám som to zlepil, ale musím to prerobiť, takto by to bol priamy útok na nervy modelárov.

Obrázek

Obrázek

- Ďalší problém bol zlepiť karosériu s podlahou - Herkules proste dosť rýchlo schne a nejaká korekcia uloženia po pár sekundách nebola vôbec možná. Našťastie mi to neušlo nejako moc drasticky, ale aj tak - do vystrihovačky musím vymyslieť nejaké istejšie vodítko.

Obrázek

Obrázek

No a ešte som prepojil plutvu so zadným krídlom. A to je na dnes všetko.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 31 červenec 2010 16:07

Robert Blaschke píše: Ďalší problém bol zlepiť karosériu s podlahou - Herkules proste dosť rýchlo schne a nejaká korekcia uloženia po pár sekundách nebola vôbec možná. Našťastie mi to neušlo nejako moc drasticky, ale aj tak - do vystrihovačky musím vymyslieť nejaké istejšie vodítko.


Co třeba deska ze strojní lepenky 1mm ve tvaru bílé plochy na podlaze vozu -0,15mm po obvodě(síla papíru), která se oblepí spodní hranou bočnic, klínu v přední části a celek se potom přilepí na podlahu vozu? Pomůže to i geometrii. :idea: Pokud už jsi nepřišel na něco lepšího :wink:
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů