Ferrari F2007, GP Monaca / ForumTeam / 1:24

Modely, které se připravují k vydání...
Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 03 září 2010 00:23

Díky, já mám jen pocit, že na těch fotkách to vypadá lépe než v reálu. To pak bude pěkná ostuda, až to dotáhnu někam na výstavu :?

Při dnešním postupu jsem zkompletoval aerodynamické plochy na obě strany vozu. Každá se skládá ze dvou dílů, nejpre jsem slepil jeden a ten pak celý přilepil na další díl. Na třetí fotce už jsou oba kusy tohoto prvku. Při zkoušce nasucho se mi neosvědčilo dávat bočnice až po těchto prvcích, tudíž jsem je odložil, a přilepij jsem bočnice. Jejich spodní hrana je opravdu lahůdka na tvarování, nejde to najednou. Jsou už třikrát nasliněné, vytvarované a zaschnuté a stále pěkně nedosedají na podlahu vozu, počítám ještě s jedním až dvojím tvarováním než budu s výsledkem spokojen. V mezičase schnutí jsem pracoval na vstupech otvorů k chlazení, až je budu mít hotové, přijdou přilepit na celek vozu a ten pak přilepím na podlahu, to bude velice adrenalinový zážitek.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 03 září 2010 23:58

Chtěl bych se předem omluvit, ale pár dní pravděpodobně nedodám fotky z průběhu stavby. Onemocnělo mi stolní PC, pravděpodobně odchází HDD, a já se snažím na poslední chvíli zachránit co se. Pracovat na tomto modelu budu dále jako doposud, ale na internet to dám až vyřeším výše zmíněné problémy. Díky za pochopení.
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 05 září 2010 22:03

PaCient je uzdraven a jedeme dále.

Na první fotce jsou vidět zkompletované vstupy k sání chlazení, u každého z nich jsem použil jinou metodu přilepení zadního dílu. Osvědčila se mi úprava dílu, která bude zahrnuta při vydání. Nově bude navrženo přilepení, tak jak je vidět na dílu 124, díl 121 je přilepen podle původního návrhu. Dále jsem zahájil fázi lepení kol, jednak abych otestoval, jestli sedí přesně laserem pálené díly a také proto, abych se trochu odreagoal od težce tavroatelných dílů. Je to poprvé, co lepím kola touto metodou, a musím říct, že je to paráda. Člověk to nemusí řezat, nebolí ho z toho prsty a ta rychlost a přesnost je přímo úžasná.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 06 září 2010 22:10

Bočnice jsem dnes zkompletoval, zítra příjde na řadu další težká práce - přilepení na podlahu. Taky jsem pracoval na kolech :wink:

Obrázek Obrázek Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 07 září 2010 09:58

Díky Tomáši. už to dostává podobu F2007 :D Vedeš si při své první beta stavbě F1 excelentně!
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

miroslav vejmelka
Příspěvky: 61
Registrován: 20 leden 2008 07:39
Bydliště: Rokytnice nad Rokytnou

Příspěvekod miroslav vejmelka » 07 září 2010 15:36

Máš to pěkně slepený.Mohl bych se Tě Tomáši zeptat,čím retušuješ červené hrany?Mě se stává,že když zaretušuji červenou syntetikou,nebo akrylátem,ta hrana mi ve výsledku zčerná)pod různým úhlem to nevypadá pěkně,jsem z toho docela rozhozenej.Děkuji za radu a ať se daří.

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 07 září 2010 23:25

Díky za pochvaly. Žene mě to kupředu, ikdyý dnes jsem ze svého ýkonu rozpacích... Mirku všechny hrany retušuji vodovkami, požívám značku Adel, která má červenou přesně takovou jakou potřebuji, takže ji nemusím míchat :) Možná jste si všimli, že tento model nemá ani černéobrysové čáry na okrjích dílů ani na lomech, což retušoání hodně usnadňuje. Samozřejmě se retuš neustálých bráním modelu do ruk odstraňuje, proto je potřeba ji občas opravit.

Dnes přišlo na řadu obtížné přilepení vozu na podlahu vozu, není to vůbec lehká práce. Zkusím něco vymyslet a navrhnout nějakou úpravu pro zjednodušení práce. Sám jsem to totiž pěkně zprasil :oops: Také jsem nabombíroval všechny boky, zatím jim chybí retuš.

Obrázek Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 09 září 2010 00:00

Dnes jsem tvaroval "výplně" disků zadních kol a pak jsem si hrál s retušína bocích a v drážkách pneumatik. Vypadá to jako málo práce, al času to zabralo hodně.

Obrázek Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 10 září 2010 09:28

Včera jsem skoro dokončil kola, chybí už jen nalepit bílý pásek označující měkčí směs pneumatik.

Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 10 září 2010 23:52

Dnes jsem se věnoval zadní části vozu, slepil jsem převodovku-rozvodovku, nalepil proužky do zadních kol, přelepil loga Shell a jednu část (tu pod logem Shell) karbonové podlahy - tato úprava bude zahrnuta v modelu při vydání z důvodu lepšího výsledného vzhledu. Také jsem si vyhledal další díly, ze kterých budu zítra tvořit různé aerodynamické prvky.

Obrázek Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 14 září 2010 17:07

Zatím to vypadá velice dobře. Trochu se mi ale nepozdávají ty kryty na zadních kolech. Měly by být plné, pouze s dírou uprostřed na utahovák. Jsou tam kvůli aerodynamice a kdyby ve skutečnosti vypadaly tak jako na modelu, tak by aerodynamice vozu nemohly pomoci.

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 14 září 2010 21:41

jj souhlasím, také si matně vzpomíná, že ty krytky byly plné, ale zdá se mi, že nebyly zcela přes celý disk, ale kousek tam scházel...
Ale to si možná pletu z jiné sezony... 8)
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 14 září 2010 21:53

Kryty na zadních kolech se v průběhu sezóny měnily, viz obrázek.
Obrázek

O víkendu jsem si hrál s aerodynamickými prvky. Měl jsem problém s přilepením natupo, na laserovém tisku namáhané spoje prostě nedrží. Poradil jsem se s Jarkem a poté jsem vyškrábal na modelu všechny zelené rysky, které označují přilepení natupo. Napadlo mě proto, zda by nebylo lepší tyto čáry ponechat bílé (bez tisku) a odpadlo by nebezpečné vyškrábávání. Jarek se mnou souhlasil, co na to vy ostatní, kteří budete model lepit? Co vám více vyhovuje?
Obrázek Obrázek
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

sulko
Příspěvky: 39
Registrován: 02 únor 2009 12:08

Příspěvekod sulko » 14 září 2010 22:20

Ja sa na tuto stavbu pozeram, a obdivujem. Nikdy som si na FT modely netrufol, ale pri tomto modeli ma napada, ci nie je niekedy menej viac. Mozno som ovplyvneny komentarom stavitela, ale pripada mi to, strasne zlozite... a ked je to pre neho zlozite, co uz poskladal nejake FT formulky, co my ostatni?.... Prosim, nekamenovat...

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 14 září 2010 22:23

jj, ty ktere jsme myslel já byly až o rok později http://www.google.cz/images?um=1&hl=cs& ... =&gs_rfai=
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů