Diskuze o specifikaci McLaren MP4/10 a Shadow DN3

Pokecejme o modelech
Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Diskuze o specifikaci McLaren MP4/10 a Shadow DN3

Příspěvekod kvr » 08 únor 2011 11:43

Cashpick: Zbylo z vlákna s nabídkou modelů, která už byla jako neaktuální smazána.

Pěkné! Koukám, že válku s autory, zda stíhám lepit, co oni vydají, asi opět budu prohrávat :-)

Mám otázku - u modelu McLaren MP 4/10 z říjnové nabídky nemám písmeno B a mám tam na výběr San Marino či Brazílii. Starou nabídku nedokážu najít. San Marino už tak jela verze B, takže už tohle mi nesedí (viz wiki). Takže vlastně dvě otázky :-) - a) jak je to s říjnovým modelem, co se týče verze a závodu, b) jde v nové nabídce o předělávku nebo o původní model? (opět mi ale nesedí to B u GP Brazílie)

Díky.

Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 595
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Gerry » 08 únor 2011 12:24

Tenhle problém s MP4/10 se táhne už od beta stavby a dokud se nevyprodá, tak bude stále ještě strašit :-D Navíc vyřešit odlišnosti mezi 4/10 a 4/10B je nadlidský úkol, protože většina zdrojů verze tohoto auta zahrnuje pod jedno. Tak snad to dáme teď dohromady.
1) a nejdůležitější věc - nová nabídka je doprodej té říjnové. Nic nového.
2) správné označení je MP4/10 - viz model, štítek i návod. Z tohoto hlediska je jednoznačný Blundellův model
3) s modelem Häkkinena může být trochu problém. V Imole opravdu jel Mansell údajně s verzí B. Někde se ale uvádí u Häkkinena MP4/10. Což je teoreticky možné, že jel ještě se starší verzí. Na fotkách z Imoly nejsou auta nijak vzhledově odlišná od starších závodů, pokud tam byly změny, tak byly pouze vnitřní. Tady je to tedy sázka do loterie. Podle fotek se dá verze B jednoznačně identifikovat až později, co bylo odstraněno přídavné křidélko a snížen komín (tuším že od GP Francie).
Takže suma sumárum, vzhledově model sedí oběma pilotům, jen u Mikky je tam to písmeno B 50:50. Osobně se přikláním k verzi co je na modelu.

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 08 únor 2011 13:32

Hm, možná se zaměřujete na špatnou stopu. Problém původního MP 4/10 byl, že se tam nevlezl Mansell (wiki). Takže předpokládám, že ta hlavní změna na B byla asi v rozměru kokpitu (rozšíření či prodloužení přídě nebo posun/zkosení komínu apod. - nezkoumal jsem). Což by i vysvětlovalo, že Häkkinen tím netrpěl a mohl jet teoreticky s původní verzí. V každém případě bych se ale přikláněl k tomu, že pomocné křidélko a snížení komínu byly "běžné" aerodynamické úpravy, které neměnily označení verze. Otázka je, co pak skutečně jezdilo po odchodu Mansella...

Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 595
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Gerry » 08 únor 2011 14:03

kvr píše:V každém případě bych se ale přikláněl k tomu, že pomocné křidélko a snížení komínu byly "běžné" aerodynamické úpravy, které neměnily označení verze.

Souhlasím, spíše jsem tím myslel, že je to nejsnažší prvek rychlé identifikace, protože jiná verze než B v této konfiguraci nejela. Pak jde ještě dobře poznat C, protože jela jen ve dvou závodech, měla horní křidélko a navíc zadní křídlo s přidanou plochou. Ale to už je OT.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 14 únor 2011 12:19

U Shadow DN3 došlo bohužel při přípravě na tisk k "zmizení" dílu 129 a 130 (části nápravy).
Pokud chcete model stavět v nejbilžší době, najde te je volně ke stažení zde: http://www.f1modely.jakommo.sk/download/
V následné kolekci modelů budeme díly přikládat ke všem objednávkám.

Omlouváme se za tento nedostatek.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 14 únor 2011 12:44

Jedná se o Shadow DN3, ale vlákně betastavby i v tom opravném PDF je uvedeno chybně Shadow DN3A :!: Všechny zdroje udávají typ vozu bez toho A.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 14 únor 2011 12:51

Opravuji Tomáši, převzal jsem název z beta stavby, snad nikdo nenajde materiál kde A bude :D Protože právě motorracingretro uvádí A :?:
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 14 únor 2011 13:41

11111 píše:Protože právě motorracingretro uvádí A :?:


Nemáš k tomu nějaký přímý odkaz? Nemohu tam nic takového najít :wink:

Nekolný Rostislav
Příspěvky: 65
Registrován: 09 říjen 2008 20:35

Příspěvekod Nekolný Rostislav » 14 únor 2011 13:50

Tak jsem vyhrabal moje kroniky z r.1974 a Jarier v této sezoně jezdil s označením vozu DN3/2A
dali 1951

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 14 únor 2011 14:20

To označení za lomítkem je číslo podvozku. Jestli ho udávat na model, či nikoliv nechám na autorovi :wink:

Greetings, I am developing a detailed history of the Shadow DN-3 formula one cars, and would appreciate this forums' input to confirm the details of each number plates.

Conventional wisdom for this series of Shadows suggests that there were five chassis made in total.

DN-3/1A: was destroyed in P. Revson's accident at Kylami. Though, there are rumors the tub was retrieved, re-built and used in S. Africa locally.

DN-3/2A: used during the '74 seson by JP Jarier, then re-numbered DN-3/2AB for the early part of the '75 season, then destroyed by M. Wilds in the ShellSport series in '76. This car is currently with D. Nichols in Salinas, CA ready for refurbishment.

DN-3/3A: used during the '74 season by B. Redman, B. Roos and T. Pryce. Damaged by T. Pryce, sent to the shop, acquiring plate /5A and used as the spare the remainder of the season. Currently in FL with plate /5AB.

DN-3/4A: used as the teams (short wheel-base) spare by JP Jarier and T. Pryce. Currently in Italy.

DN-3/5A: used to rebuild /3A, driven by T. Pryce the remainder of the '74 season, used as a spare in the ShellSport series, then sold to collectors in England, Canada and the US.

There are very distinct mechanical differences between these cars that allows there history to be understood. For example, the first four chassis had the medical oxygen bottle mounted on the top of the monocoque, directly behind the driver. The last chassis had the bottle mounted inside the monocoque center section.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti