Ferrari F2007

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
silk
Příspěvky: 153
Registrován: 01 září 2010 12:44

Ferrari F2007

Příspěvekod silk » 21 květen 2011 21:05

Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) silk dne 09 červen 2011 11:46, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 21 květen 2011 21:18

Super! Nemáš detailnější fotky? Je to focené moc z daleka. Škoda, vypadá to velice dobře.

silk
Příspěvky: 153
Registrován: 01 září 2010 12:44

Příspěvekod silk » 21 květen 2011 21:24

Děkuji, příště se polepším. Také se tu více rozepíšu o vychytávkách a řešeních, na které jsem tu už poukazoval. Jen jsem myslel, že bych si na to měl založit svoji recenzi a nemíchat to k jiným modelářům do jejich vláken.

silk
Příspěvky: 153
Registrován: 01 září 2010 12:44

Příspěvekod silk » 01 červen 2011 09:12

Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) silk dne 09 červen 2011 11:46, celkem upraveno 1 x.

silk
Příspěvky: 153
Registrován: 01 září 2010 12:44

Příspěvekod silk » 01 červen 2011 22:53

Něco málo k vychytávce:

Pokud chcete znázornit otvory žebrování v místě výfuků, nemusí se nutně vyřezávat celý otvor v dílech 98 a 99 a dodatečně pak lepit imitaci 103. Stačí nechat spodní bílou plochu jako jednu dlouhou chlopeň (viz zelená čára na obrázku), která se nalepí na spodní díl 114 (113) a můžete vyřezat otvory naznačující výduchy s krytu motoru.

Obrázek

Pro lepší prohnutí žeber směrem dovnitř doporučuji vykrojit po obou stranách žebro R10 (viz obrázek níže červěně vyznačené).

Obrázek

Jelikož tak zalepíte díl 98 se spodním 114 (99 s 113) k sobě a nevznikne žádná mezírka, díly 128 a 135 se pak k trupu přilepí celé natupo. Musí se tedy odstřihnout černé plošky s červenými ryskami.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 02 červen 2011 15:58

Model vypadá velice pěkně a je vidět, že jsi před jeho stavbou prostudoval spoustu fotografií reálného vozu. Máš to vymakané do detailu. A snad právě proto nějak nerozumím tomu, že jsi neudělal drážkované pneumatiky. Ty by model posunuly ještě výš.

Uživatelský avatar
Novis
Příspěvky: 1036
Registrován: 10 leden 2007 19:10
Bydliště: Chlum (Křemže)

Příspěvekod Novis » 02 červen 2011 16:14

...pokud mě oči neklamou, tak pneumatiky drážkované jsou...ty jo, ono se to rýmuje :)
Galerie

Na stole:
F2003 GA, F2004, 95T, FW08C, MP4/4, MP4/7A, MP4/8
Lakovna:
Tyrr 006, 018, 97T, 126CK, F2000, FW11B, 312T
Pod stolem (u ledu):
FW07, FW11, Tyrr 023

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 02 červen 2011 19:27

Tak potom nevím, co já tady chci lepit, když su slepý jak patrón :lol: .

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 03 červen 2011 06:42

frydek665 píše:Tak potom nevím, co já tady chci lepit, když su slepý jak patrón :lol: .

Na slepého modeláře tvé výtvory vypadají naprosto fantasticky :lol:

silk
Příspěvky: 153
Registrován: 01 září 2010 12:44

Příspěvekod silk » 09 červen 2011 10:58

Obrázek

U dílu 142 jsem tvaroval spoje s dílem 135 do obloučku a to jak horní (žlutou) tak spodní (zelenou) část. To samé platí i u dílu 143 + 128 na druhé straně. V návodu se často uvádí slovo "vytvarovat", ale už se neuvádí, jak. Navíc u těchto dílů je to myšleno rýhováním, kterým ale pak vzniknou hrany. Tyto moderní stroje ale moc hranatými prvky nedisponují.

Obrázek Obrázek

Tady chci poukázat na mírný sklon zadních poloos a jejich odstín. Vyzkoušel jsem osu nejprve rovnou a záď vozu se dotýkala stolu. Natvaroval jsem proto poloosy mírně skloněné od převodovky směrem dolů a výška je tak, jak má. A odstín určitě není stříbrný, jak uvádí návod. Já jsem to odhadnul na odstín metalické měděné - barvu Revell č. 93.

silk
Příspěvky: 153
Registrován: 01 září 2010 12:44

Příspěvekod silk » 11 červen 2011 07:07

Obrázek

Nejvíce jsem se zapotil při přemýšlení nad díly č. 217 a 218. V návodné kresbě jsou znázorněny tak, že díl 217 je levý a díl 218 pravý. V psaném návodu to Tomáš Babor uvádí přesně naopak. Nechal jsem to tedy na mou improvizaci až při kompletování zadního zavěšení k převodovce, nějak to tam snad dostanu metodou pokusu vyzkoušet oba díly na levé i pravé straně. Jen mi pořád nedocházelo, kam přijdou nalepit ty konce (zeleně vyznačeno), v převodovce totiž už žádný další průřez pro ně není. Další záhadná věc byla natvarování těchto dílů.
Nakonec jsem došel k závěru, že bude nejlepší dát díl 217 na pravou stranu a 218 na levou stranu závesů, více to pasovalo a ty konce, jelikož šly směrem nahoru, jsem musel ohnout směrem k převodovce a zasunul spolu se horními závesy 203 a 208 do jednoho výřezu (žlutě), který jsem musel zvětšit, aby se tam vešly oba díly, konkrétně do znázorněného dílu 216 díl zavěšení 203 + 218.

Byla to ale improvizace a někomu jinému to může pasovat třeba opačně. Proto bych se rád zeptal autora samotného, jak to vlastně bylo myšleno?

silk
Příspěvky: 153
Registrován: 01 září 2010 12:44

Příspěvekod silk » 11 červen 2011 11:27

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 11 červen 2011 11:44

Super :!:

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 10:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod milan paulus » 11 červen 2011 19:17

PERFEKTNÍ !!!

silk
Příspěvky: 153
Registrován: 01 září 2010 12:44

Příspěvekod silk » 13 červen 2011 07:26

Děkuji všem, opravdu potěší to.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů