Tohle vlákno zakládám za účelem přiblížení technologie lepení disku zadního kola, společně s použitím ráfku vyříznutého kružítkem a laserem vyříznutých paprsků ze strojní lepenky.
První fotka nám představuje všechny díly, které na sestavení disku použiju. Na druhé fotce je nasunutý kroužek ráfku na mou pomůcku v podobě malé baterky, který jsem si předem vyřízl kružítkem z černého papíru 320gr, zakoupeného v prodejně Grand Papír. Tento kroužek jsem musel vnitřním průměrem doladit tak, aby mi souhlasila jeho díra s průměrem stočeného pásku disku z vystřihovánky je to díl 22. U dílu 22 je pomocný proužek, sloužící k jeho slepení a zároveň vytváří technologické odskočení, které umožní následné přilepení sešikmení disku díl 23.
Při přípravě dílu 22 jsem si jeho chlopně seřízl tak, aby následně po přilepení na kroužek nepřečuhovaly ven. Na tyto chlopně jsem po ohnutí do požadované polohy, nanesl lepidlo a nasunul na těleso baterky na doraz ke kroužku. Pinzetou jsem si pěkně chlopničky přimačkal ke kroužku. Tímto způsobem vznikla velice přesná první částk disku s ráfkem, co se týče kruhového průžezu.
Na vnitřní proužek 24 a sešikmení disku 23 opět používám svou pomůcku v podobě propisky. Zde si sešikmení disku nasunu na těleso propisky, kdy mám na pomocné chlopně naneseno lepidlo. Stočený a slepený proužek vnitřní části disku nasunu na doraz k sešikmení a opět třeba plochou stranou pinzety přitlačím chlopně sešikmení k proužku 24. Dbám na to, aby spoje obou dílů navazovali na sebe.
Následuje přilepení čela disku. V mém případě je to použití paprsků vyřezaných laserem. Ti co lepí kolo z originálních dílů šmikajdy, použijí díly které já už jsem vyhodil, ale jsou to tyto: 25 a 26. Laserem vyřezané paprsky jsem si s ohledem na barevnost dílů dovolil zaretušovat a přetřít celé. Na vzniklou hranu většího a menšího paprsku jsem nanesl lehoulince lepidla a na toto místo nasunul vnitřní část disku z dílů 23, 24. Zvenčí jsem pak na spoj ještě nanesl vrstvu lepidla pro pevnější spojení. Omlouvám se za rozmazání objektu...nějak jsem v samospoušti nestihl sledovat zaostření na displeji foťáku a zároveň i ruce před objektivem.
Vzniklou vnitřní část disku jsem tedy mohl spojit s tou jeho vnější. Zde jsem si opět dával pozor na navázání spoje pružku 22 a sešikmení 23. Po zdárném zacvaknutí sešikmení vnitřní části do odskočení na díle 22, jsem opět spoj z vnějšku zamázl vrstvou lepidla pro pevnější spojení. No a tímto končí postup lepení vnějšího disku zadního kola k modelu Tyrrell 011 od Michala Antonického.
Ale začíná další část v lepení kola. Tím je osazení disku do připravené pneumatiky. Předem vyříznuté otvory pro disky se shodují s průměrem vnitřního disku, který je daleko jednodušší. U vnějšího disku se jeho průměr použitím pomocného použku lehounce zvětší. Proto je potřeba otvor v pneumatice malinko probrousit. Osobně používám vysokootáčkovou brusku se smirkovým válečkem malého průměru. První krok....malinko vybrousím - vyzkouším nasunout disk na sucho. Nelze-li jej nasunout...opět malinkou probrousím. To opakuji tak dlouho, až lze disk lehce do pneumatiky zasunout. Hurá...můžu tedy na vnitřní hranu otvoru pneumatiky pro disk nanést lepidlo a disk zasunout na doraz k pneumatice. Podobně nasunu i vnitřní disk a kolo je hotovo.