Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Modely, které se připravují k vydání...
Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 06 srpen 2012 07:48

Ahoj Všem příznivcům rychlých kol,
na můj pracovní stůl se konečně dostala další formulka, bude to můj čtvrtý doutníček do něhož jsem zařízl a 1. promostavba pro FT.
Děkuji Jarkovi 11111 za svěřenou důvěru pro prezentaci dalšího skvostného doutníčku.

Jak jsme již zvyklí z posledních modelů od FT máme k dispozici krom 3 samostných listů A4 i laserem paléné žebra, vzorky pneumatik a větrný štítek na folii.
Mimo to bude k dispozici možno si vybrat hned ze 4. závodních verzí a 2. pilotů
Je pro Vaši informaci jedná se o verze:
1. German GP, Gramam Hill
2. German GP, Jackie Oliver
3. British GP, Graham Hill
4. Mexican GP, Jackie Oliver

Já se dlouho nerozmýšlel při výběru verze, jelikož jsem již kdysi stavěl Brabham BT 26 také z Nurburgringu, tak abych měl další formulku ze stejného závodu
Vůz je pilotován jezdcem Graham Hillem
Obrázek

Stavbu jsem započal dle návodu kokpitem
Obrázek

Startovní číslo v bílem kulatém poli jsem se rozhodl přelepit pouze číslem, máme možnost přelepit celé bílé kulaté pole, tak i možnost reklam na bocích čumáku
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod Marek » 06 srpen 2012 08:09

Další super kousek.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
papoušek
Příspěvky: 293
Registrován: 15 červen 2011 06:52
Bydliště: Orlová

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod papoušek » 07 srpen 2012 07:16

Víborně přeji ti mnoho zdaru při stavbě a tiše závidím.

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 17 září 2012 06:05

Ahoj Všem přátelům F1, zvláště "doutníkářům"

Dotáhl jsem do konce celý trup, na rovinu říkám - byl to pro mě boj, než se kvalitně naučím tyhle modely lepit nějaký ten den to ještě potrvá :)
Takže k fotečkám:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: větrné štítky z folie, jsou přímo od FT, jak jsme již z několika předchozích modelů zvyklí a padly na model až neskutečně lehce
:arrow: ochranný oblouk je z drátu - možno zvolit alternativu papírového
:arrow: malinko jsem vytunil čelní panel s budíky
:arrow: volant "naimitován" koženkou - obalený a přetřený cigaretový papírek... Zda tomu tak bylo i ve skutečnosti nevím - asi by poradili kluci od FT :idea: mě se ale takový volant moc líbí
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod 11111 » 17 září 2012 06:45

Ahoj Zdenku, kůží potažený volant je v pořádku. Také tím modely vylepšuji.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod bernie » 17 září 2012 06:53

Volant potažený kůží je jistě v pořádku, ale spíš bych se zeptal na polohu hvězdice vůči logu Lotus. Tuším se to tu řešilo a s výsledkem "mercedes" NE.

Je to takto správně? I když pozice "mercedes" je zakreslená v návodovce, která je ukázaná na začátku stavby.

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 17 září 2012 08:22

Ano, bernie, já to udělal přesně dle návodovky...

Takže opět by to asi chtělo Jarka, aby nám to zodpověděl, náprava by v případě špatného "nasazení" neměla být náročná 8)
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod René » 17 září 2012 08:45

Volant má mať jeden lúč zvislo dole, čiže nie mercedes - na návodovej kresbe kokpitu je to nesprávne, tiež ma to pri stavbe pomýlilo: viewtopic.php?f=2&t=1562.
Na detailnom obrázku volantu v návodovej kresbe vľavo dolu je to myslím v poriadku.
Takže logo treba natočiť k zvislému lúču volantu.

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod bernie » 17 září 2012 09:05

Ano. René má pravdu. Dokonce je to pěkně vidět u Rollout Lotus 49 v Hethelu:

Obrázek

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod 11111 » 18 září 2012 06:20

René má pravdu, chybu dej do připomínek.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 24 září 2012 08:20

Dokončil jsem 1. zkušební kolečko, sice se v návodu uvádí abychom ráfek kola přetřeli stříbrnou barvou, ale já jsem prostě zatížen na "čistostavbu" :arrow: řídím se heslem - buď přetřený celý model, nebo co nejméně v rámci možností barvit 8)
Obrázek

Z tohoto důvodu nám vyvstává otázka, zda mám autory modelu hnát do detailu přídáním ke každému kolu 2 kroužků odstínu světlé šedé (barva ráfku), tak abychom nemuseli retušovat laserem pálený kroužek - díl R200
S dovolením si vypůjčím fotočku od Aliho, abychom věděli oč jde :idea:
Obrázek

Je tedy na Vás a dávám do diskuze zda je vhodné tenhle díl navrhnout a připojit ke šmikajdě
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod bernie » 24 září 2012 10:18

Ano Zdeňku, přebarvovat strojní lepenku na světle šedou je šílená činnost. Takže tohle ti do návodu nikdo nenapíše :lol:

Když už ses s tím tak pěkně popral, tak nehtem projeď diskem dokola a utrháš tak nerovnosti /hrudky barev/. Když ten nehet zlehka olízneš, úspěch bude zaručen :idea:

Díly světle-šedé barvy do vystřihovánky bych uvítal určitě - třeba takto použít distanční podložky, které jsou u verze British GP 1968 J. Oliver, která má shodná kola. Ale z toho návodu mi jde hlava kolem :roll: Proč vlastně se dělá rozdíl u kola bombírovaného a kužel tvaru? Vždyť po nalepení kužele a přimáčnutí na distanční pásek dostane bombírované kolo i naprostý nebombírovač :lol:

Z tvé fotky bohužel nepoznám, jaké provedení kol jsi vybral. Obecně fotky z celé bety mi přijdou nějak hodně světlé. ISO nastavení??

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 24 září 2012 10:31

Použil jsem tvarování "do kužele" i když jsem se krapet snažil boky kola nabombírovat lehce...

Mno co se zařízení týče na pořizování fotek, je to už důchodce mno. Fotím vždy se stejným osvětlením, jen prostě fotak někdy vyleze tmavá, jindy světlá :roll:
Mohl bych na foťákiu ubrat světlost či jak se to jmenuje. Rozlišení ISO mám tuším na 100, pokud si nyní z hlavy pamatuji, ale to je zrnitost ne?

Jinak Ok, zahrnu díly kroužků do podkladů, které předám po dokočení stavby Jarkovi, a uvidíme zda nám díly vloží do konečného produktu.
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
j.brauner
Příspěvky: 2530
Registrován: 23 březen 2005 12:50
Bydliště: Kounice

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod j.brauner » 03 leden 2015 11:40

Pánové mám dotaz. Není mi jasmé, které zadní křídlo a které jeho držáky patří k daným verzím.
Ve šmikajdě mám obě křídla označná zeleně, ale žádná žlutě.
Držáky mám oba označeny žlutě, žadný červeně.
Jdemi hlavně o stroj z Angli, označený červeně.
Díky předem.

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 687
Registrován: 07 říjen 2003 16:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Příspěvekod Jirka » 03 leden 2015 16:50

To je otázka hlavně pro Jarka. Opravdu je to ve šmikajdě trochu zmatené, ale podle fotek bych řekl, že pro Anglii je správné to kratší křídlo. U držáků je to asi úplně jedno, které použiješ, protože podle měření je mezi nimi tak minimální rozdíl, že to nikdo na modelu nepozná :)


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti

cron