Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod bernie » 04 říjen 2012 16:36

Tak tohle je ten můj malý relax :lol:
Chtěl jsem si zkusit ta kola s vytlačeným diskem v bombírované verzi. Takto to dopadlo. I zde u náhodně umístěného vypsání značky lze tušit nějakou systematičnost 8)
Obrázek Obrázek

U kokpitu jsem si upravil čelo vany o průchodku kabeláže
Obrázek

Nyní jsem v polovině stavby
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1077
Registrován: 30 duben 2012 12:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod Umberto » 04 říjen 2012 18:20

Krásná čistá prácička pane mistr. Jen mi nesedí venek ráfku, možná to dělá to že je to focený tak z blízka, ale příjde mi to takový hrubý a hodně plastický, možná jsi to neměl podlepovat.

P.S. Na Dornychu jsem byl úspěšnej...díky.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod frydek665 » 04 říjen 2012 18:47

Bernie, kdy to lepíš? Skoro každý příspěvek píšeš z nějakého dostihového závodiště a pak naráz šup a půl auta je hotovo :shock: :roll: :P .

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod bernie » 05 říjen 2012 04:48

Roberte, kola jsou postavena podle návodu, i když ten je na mé gusto až moc komplikovaný. Já rozdíl mezi kužel tvarem a bombírem u této konstrukce nevnímám. Porovnej s tím, co stavěl ali, nebo co má aktuáln rozpracované jako betu Zdeněk Krčmář.

Frýďo, že zrovna ty mě budeš dusit na tempo stavby :roll: Jen počkej 28. říjnem - Cenou prezidenta republiky končí turfmanův rok a do zimního /leden-únor/ Galavečera českého turfu, je klid a na jaře se začíná až v dubnu. Takže bude snad i hůř :twisted:

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 05 říjen 2012 06:04

Kužel 8)
Obrázek
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1077
Registrován: 30 duben 2012 12:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod Umberto » 05 říjen 2012 14:14

Jak říkám , příjde mi to až moc, ale jsem si jistý že je to tím že jsou fotky tak z blízka, ve skutečnosti to určitě vypadá normálně 8) .

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod 11111 » 05 říjen 2012 19:36

Předloha
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod bernie » 05 říjen 2012 19:53

Na modelu to dělá 0,5mm, takže v porovnání s fotkou posuďte, zda je to v toleranci.

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3145
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 05 říjen 2012 20:03

Já osobně bych hranu ráfku neřešil. Někdy v zájmu modelovosti je potřeba leckteré detaily potlačit a jiná zase vyzvednout, aby byly lehce zvýrazněné a nezanikaly.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1077
Registrován: 30 duben 2012 12:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod Umberto » 06 říjen 2012 05:34

To určitě Zdendo, taky jsme to nepsal proto abych to kritizoval:-)

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod 11111 » 06 říjen 2012 16:22

bernie píše:Na modelu to dělá 0,5mm, takže v porovnání s fotkou posuďte, zda je to v toleranci.


0,5mm x 24(měřítko) = 12mm (skutečnost) Nemyslím, že by to bylo špatně. Když vidím na druhém kole zepředu schodek a prst technika (i když je tam vzdálenostní rozdíl)...
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod frydek665 » 06 říjen 2012 18:47

Už jsem to konzultoval s Berniem přes SZ, myslím, že by tady mělo jít o verzi Lotus 49B, nikoliv Lotus 49:

http://www.statsf1.com/fr/1968/grande-b ... gages.aspx

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod 11111 » 06 říjen 2012 19:30

frydek665 píše:Už jsem to konzultoval s Berniem přes SZ, myslím, že by tady mělo jít o verzi Lotus 49B, nikoliv Lotus 49:

http://www.statsf1.com/fr/1968/grande-b ... gages.aspx


V žádném případě se nejedná o Lotus 49B a výše uvedené statistiky jsou chybné. V případě nutnosti doložím statistikami týmu s číslem šasí. Oliver totiž v předcházející French GP rozbil 49B MKI (šasí R6) a startoval v British GP na šasí R2, které bylo přepracováno do 49B MKII až od následující German GP a odjezdil s ním zbytek sezóny. Hlavními znaky pro typ 49 jsou: Přední ramena náprav kolmo k trupu, jiné lemy, menší "hrb" na krytu náprav, převodovka a rozvodovka ZF. Rozhodně ne křídla :lol:
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod frydek665 » 06 říjen 2012 19:39

Jarku,věřím, že to máš perfektně nastudované. Označení 49B jsem bohužel našel nejen na stránkách statsf1.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 verze Oliver GP Britain 1968

Příspěvekod 11111 » 06 říjen 2012 19:46

Na internetu se bohužel válí spousta "plevele" Pro mne je směrodatná oficiálně vydaná kniha Lotus 49 a fotka zadní části monopostu.
Obrázek
Jak jsem uvedl dříve, spousta lidí rozeznává typy L49B jen podle křídel, dokonce i Tamiya si dovolila ponechat rozvodovku a převodovku ZF u typů L49B, přičemž jednou z hlavních změn u L49B bylo použítí Hewland, který je vidět na fotkách s pneumatikami.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů

cron