Doporučuji vše přečíst si článek od Robertina
http://formule1.auto.cz/komentare/chica ... facky.html
jen výtažek... ach jak může smrt vést k nesmrtelnosti a panenské čistotě...
Ayrton Senna. Monaco 1985 – Senna po zajetí nejrychlejšího kola krouží dál po trati a vědomě blokuje po celý trénink své konkurenty, aby nemohli dosáhnout lepšího času. Na otázku, zda si myslí, že šlo o sportovní čin, Brazilec odvětí, že důležité je zajet pole-position a není podstatné jak.
Španělsko 1986 – vědomým blokováním v posledním kole zabránil Brazilec v předjetí Nigelu Mansellovi. Brit dojel druhý a ony tři body rozdílu ho v konečném součtu stály titul mistra světa. Navíc v tomto roce dvakrát hodně kontroverzními manévry pošle Ayrton právě Angličana z trati.
Maďarsko 1988 – při předjíždění Alessandra Nanniniho volí Ayrton nájezd na Italův benetton a doslova ho odklidí z cesty. Nannini odpadá, Senna vítězí.
Japonsko 1990 – hned po startu Senna záměrným manévrem způsobí kolizi s Prostovým ferrari, po které oba odpadnou a Brazilec se stává mistrem světa. Po roce se k činu otevřeně přizná, potvrdí, že šlo o záměr a jako odůvodnění označí rozhodnutí FIA z roku 1989, kdy byl za porušení předpisů v GP Japonska diskvalifikován a titul poté připadl Prostovi.
Japonsko 1991 – Senna těsně před cílem okatě nechává na pokyn Ronna Dennise vyhrát Gerharda Bergera, ačkoliv sám před několika měsíci v Maďarsku tvrdil, že by mu závodnická čest nedovolila udělat na diváky takový podraz (v Maďarsku na pokyn vedení týmu Williams pustil druhý Patrese před sebe Mansella, aby Brit mohl eventuelně zaútočit na Sennovu vedoucí pozici).
Monaco 1992 – v posledních třech kolech systematicky Senna blokuje Mansella, který byl evidentně rychlejší; volí atypickou stopu a předčasně brzdí, aby Brit nemohl předjet. Závod vyhrává.
Japonsko 1993 - v cíli nafackoval Eddie Irvineovi, který mu rychle a včas neuvolnil cestu, ačkoliv Eddie v té době bojoval se soupeřem o aktuální pořadí. Senna poukazoval na to, že Irvine byl o kolo zpět a jeho povinností bylo ho bez průtahů pustit před sebe. Před půl rokem ve Španělsku tehdejší Sennův týmový kolega Michael Andretti jedoucí o kolo zpět třetinu závodu blokoval Martina Brundlea, aby ten nemohl zaútočit na Sennovo pořadí. Senna po závodě prohlásil, že Brundle je ubrečený bolestín a kvalitní pilot si cestu dopředu vždycky najde.
Vybíral jsem jen nejzásadnější