Marek píše:Mercedes nemůže za to, že umí. Je na ostatních je dohnat. Tak jako bylo "pokořeno" Ferrari a poté RedBull v dobách, kdy si se soupeři dělali co chtěli, tak i Mercedes jednou neodolá. Vše je o vývoji a ano samozřejmě i o LIDECH. Dlouhodobě si myslím, že F1 už nemá kam posunovat hranice, nelze vymýšlet stále nové a nové věci nebo ano? Kryté kola, osmikolky, náhon všech kol, čtyři přítlačná křídla, atd....ale to už by hraničilo s jinými závody.
Vždycky se lze někam posunout. Jenže to je otázka na regule. Vymyslet by se dalo ledasco, ale pokud musíš podle pravidel postavit auto, které nemá v oblasti xx mm před předním kolem nic, nos může být dlouhý tolik a tolik, křídlo musí splňovat to a tamto, motor může vypadat jen takhle... Tak nic moc nevymyslíš. Oproti tomu, už to tu někde v tlachárně zaznělo, třeba regule FIA WEC, vytrvalostních závodů, šly úplně jiným směrem. Zaměřily se na výkon a jeho distribuci a pak už jen omezili minimální výšku, hmotnost, velikost nádrže, brzd a celkové velikosti auta. A tadá, letos bude v královské kategorii startovat Audi, Porsche, Toyota a Nissan, každý s úplně jiným autem, a vřím, že si budou všichni parádně konkurovat. Jenže F1 chce, aby auta byla stejná. Což mě přivádí k myšlence, že společná šasi a motory jsou cestou, kterou si federace pro tento sport přeje. Rozdíly budou jen v barvě laku. Jenže to už pak není F1, ale jen další série stejných aut, která by v tomto případě byla jen nesmírně nákladná a zájem o ni by ztratili i nejzarytější fanoušci a sponzoři.