Zdravím Vás všechny. Toto je moje první recenze psaná na fóru a vybral jsem si model MERCEDES W06. Jsem fanda spíše moderních monopostů, ale nebráním se občas vrátit se do historie. Je to vzácná událost která se tu stala, protože je to vlastně model z aktuální, no teď už dokončené sezóny. Tahle příležitost se stává opravdu zřídka a byl to takový můj modelářský sen Model je v originále v měřítku 1/18. Já jsem zvolil zmenšení do klasiky na 1/24. Tisk je laserem na papír 120gr.
Takto to vypadá když to vypadne z tiskárny.
No teď hurá do lepení
Kola šla jako prví na řadu. Hned u nich jsem udělal pár drobných změn a to že jsem oddělil chlopně od bočnic a přepracoval v klasický systém přilepení z obou stran, jak jsme zvyklí u našich československých konstruktérů Ve výsledku je to hezký a zarovnaný spoj
Při kompletaci nastal problém. Musel jsem odříznout zadní stěny vnitřků z důvodu nedolehnutí bočnic k plášti u všech kol.
Dál už budu postupovat podle opravdu podrobného plánu autora. Takže nos a pak přední křídlo.
Zapomněl jsem doplnit info o malé úpravě na špici nosu. Jde o stejnou předělávku chlopně stejně jako u bočnic pneu.
Od nosu jdu rovnou na přední křídlo. Tady jsem se toho trochu obával. Základ křídla se skládá z deseti dílů, které se lepý najednou a všechny je potřeba hned tvarovat. To znamenalo po slepení rychle stříhat a tvarovat ještě za vlhka. Po proschnutí se mě osobně takové díly tvarují hůř. Nic méně se moje obavy nenaplnily a výsledek není vůbec špatný. Osobně jsem spokojen
Keď som si pozeral vystrihovánku tohto modelu tak prvé čo mi udrelo do očí bolo predné krídlo, hlavne jeho tvarovanie a počet dielov. Zvlášť keď je to detailne spracované pre merítko 1:18 a zmenšuje sa na 1:24, tak to bude ešte náročnejšie. Predné krídlo je jedna z tých ťažších častí, ty si to zvládol úplne z ľahkosťou a vyzerá to výborne. Teším sa na pokračovanie.
Myslim ze medzery medzi dielmi su bezpredmetne ne ? A to som cital pred par rokmi ze sa chystaju predpisy, ze predne kridlo ma mat len 3 casti ... Asi sa to nechvalilo
Zdar a sílu všem. Po 14 dnech jsem se konečně zase kousek pohnul. Nemám tolik času kolik bych si přál a hlavně kolik bych potřeboval. Díky všem za Vaše ohlasy. Je to pro mne povzbuzující a zároveň motivující Co se týká mezer mezi díly je věcí názorů. Pro mě je to více realističtější. René, malých dílu se bát nemusíš. Ono to složitě jen vypadá... Ty to určitě zvládneš stejně jako každý pokročilý modelář
No to bylo jen tak úvodem a teď zpět ke stolu. Další na řadě je podlaha. Vnitřek spodní části podlahy jsem vyplnil kartónem 2x1mm pro lepší pevnost a taky ze zvyku. Pro přesný tvar jsem si model vytiskl ještě jednou černobíle na kanclák a použil potřebný díl jako šablonu. Tu nalepil na kartón a po vyřezání jsem v přední části ještě skosil.
Ve stavbě podlahy nadále postupuju podle podrobného plánu. Jen podlepuju vrchní díl u hlavního dílu podlahy (b6) kanclákem pro lepší vzhled i tuhost.
Následuje stavba samotného trupu. Ještě jsem z časových důvodů nezačal, ale pevně doufám, že se ozvu dřív. Tak držte pěsti ať to dopadne. A tomu kdo už staví ať zdárně dokončí Zdarec
Ahoj myslis ze chlopne pod doskou by aj nemuseli byt ? Proste dosku nalepit bez chlopni natvrdo k podvozku, tak by to fungovalo nie ? Pytam sa aby sme to my dalsi mali jednoduchsie. M.
Jdeme na komín sání. Opět nic těžkého. Vnitřní díl komínu c6 jsem podlepil kartónem 1mm. Opět jsem jako šablonu použil černobílou verzi na kancláku. Vodorovný díl c5 jsem lepil natupo.