Nové vozy sezóny 2014

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod frydek665 » 12 únor 2014 14:59

A tak to já si nemyslím, že by kdekoliv v prostředí F1 byli hloupí lidi, ale spíš tam budou z nějaké strany (stran) tlaky, aby bylo zachováno proudění pod vozem. Proto byly už ty schody na nosech a teď další obludy. Pravidla kolem přídí vozů jsou stále z nějakého důvodu ve stylu vlk se nažral a koza zůstala celá.

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1361
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Henrich Sobotka » 12 únor 2014 15:22

a divák ??? dobre to povedal alonsov v rozhovore na espn! f1 je leader nielen v popularite a rýchlosti a mala by byť leaderom aj v estetike a dizajne vozov! a tieto autá sú naozaj strašné!
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Rado Radevicz » 12 únor 2014 15:37

Podle mě je chyba u těch, kdo pravidla nastavují, ti design neberou jako podstatnou věc. Konstruktéři možná nemají dostatek času zabývat se designem, aspoň v případě těch, kdo si nemůže dovolit vyvíjet nové auto už od poloviny rozjeté sezony. Prostě upraví parametry předcházejícího typu tak aby se vešli do parametrů nových, pro letošní rok museli všichni stavět nové podvozky, nejvíce práce je čekalo asi tady a na design nebyl čas.. :)

Mě se auta některých předních týmů docela líbí.
Vydavatelství Modely F1 - - Formule 1 a sportovní vozy

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Rado Radevicz » 13 únor 2014 09:43

Ještě doplním zajímavost, technický delegát FIA Charlie Whiting v rozhovoru uvedl, že auta by mohla být klidně postavena bez airboxu za hlavou pilota, povinný je pouze ochranný oblouk, tak jako v 80tých letech, vzduch vedený přes vstupy v bočnicích. Žádný z týmů takto auto nenavrhnul, škoda.
Vydavatelství Modely F1 - - Formule 1 a sportovní vozy

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1165
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod hepyno » 13 únor 2014 11:36

Ale nie je to tak, že kryt motoru musí mať kvôli reklamnej ploche určitý tvar? Ak by mal prúdenie vzduchu ochranný oblúk a kryt motora, potom im je už asi jedno, že im ho poruší aj airbox.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod 11111 » 13 únor 2014 12:12

hepyno píše:Ale nie je to tak, že kryt motoru musí mať kvôli reklamnej ploche určitý tvar? Ak by mal prúdenie vzduchu ochranný oblúk a kryt motora, potom im je už asi jedno, že im ho poruší aj airbox.


Bernie E. loboval za minimální plochu krytu motoru ale nevím zda byla do regulí zapsána. Zde je celé znění technických regulí ohledně karosérie, ale nemám čas je teď studovat... http://www.formula1.com/inside_f1/rules ... 5/fia.html

Nicméně platí stále aerodynamické zákony a předpisy o bezpečnosti. http://www.formula1.com/inside_f1/rules ... 6/fia.html Nedovedu si představit, že by někdo nevyužíval možností přivádění nezvířeného vzduchu okolo krytovaného ochraného oblouku podél airboxu, krytu motoru a nízkých bočnic. Musíme si uvědomit odkud přichází "čistý" vzduch v případech kdy se vůz pohybuje za jiným a jak lze potlačit turbulence dříve než se vzduch dostane k zadnímu křídlu a difusoru.

Takže úvaha o odkrytém ochraném oblouku od technického delegáta FIA mi přijde buď jako nekompetentní, nebo spíše matoucí širokou motoristickou veřejnost.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Rado Radevicz » 13 únor 2014 12:17

Myslím že plocha na krytu motoru povinná není, ale nečetl jsem regule. Možná na ni trvají sponzoři, kdo ví. Ta plocha se objevila snad ve stejné době i na vozech Le Mans, spíš bych to viděl jako prvek který funguje, proto se stále na vozech drží. Ale objevoval se i na sportovních vozech v minulosti.
Vydavatelství Modely F1 - - Formule 1 a sportovní vozy

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Rado Radevicz » 13 únor 2014 12:36

No, nikdo z nás tady technickým delegátem FIA ani konstruktérem reálných závodních aut asi není, nechme to na odbornících, určitě své práci rozumí velmi dobře a dělají ji jak nejlépe umí ;)
Vydavatelství Modely F1 - - Formule 1 a sportovní vozy

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1165
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod hepyno » 13 únor 2014 15:54

Tá plocha je povinná myslím od roku 2004, keď sa kryty začali značne zmenšovať. A pozri sa napr. na posledné Williamsy, tá putva, ktorú majú je práve preto, inak by ju nepotrebovali.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Rado Radevicz » 13 únor 2014 16:03

Ok, v poho já to nestudoval, píše se o tom v článku na F1.sk
Vydavatelství Modely F1 - - Formule 1 a sportovní vozy

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1361
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Henrich Sobotka » 14 únor 2014 09:03

http://www.f1.sk/clanok52521-Villeneuve ... nie_F1.htm

Konečne niekto povedal nahlas to čo si ostatný šepkajú...
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod 11111 » 15 únor 2014 23:38

Zde je vyjádření bývalého konstruktéra F1:

http://f1news.autoroad.cz/dalsi/46776-j ... -murrayho/

Jeho názor je stejný jako můj i když jsem laik. Cituji: Řešení je podle něj jednoduché - větší volnost designérů v oblasti prostřední části vozu. Ta by potom prý mohla produkovat 80-90% přítlaku a mohla by se tak dramaticky zredukovat velikost předního i zadního křídla.

Je to něco jiného než jsem psal? Návrat vozů wingcar a povinný plochý podvozek v přední a zadní části? Zakázat a nebo dramaticky zredukovat velikost křídel?

Takže jsou opravdu techničtí delegáti F1 odborníci? Nebo jen vymýšlí složitá pravidla ve kterých nikdy nedomyslí výsledek?

Mimochodem, co se týče velikosti krytu motoru, tak ten je opravdu nepřímo předepsán v odstavci: 3.8 Bodywork in front of the rear wheels, kde je dána jeho minimální a maximální výška, šířka, minimální zaoblení s tečnou atd. Prase aby se v tom vyznalo, vše vztaženo k referenční rovině a zadní ose.

Takže Hepyno má pravdu. ;)
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Rado Radevicz » 16 únor 2014 13:02

Neví náhodou někdo jak se stát technickým delegátem FIA? ;)
Vydavatelství Modely F1 - - Formule 1 a sportovní vozy

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1361
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Henrich Sobotka » 16 únor 2014 13:31

Ja viem! Dáš McDackovi Berniemu taký slabý milión USD a máš šancu sa tam dostať! Dáš mu 10 a si tam. ;)
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové vozy sezóny 2014

Příspěvekod Rado Radevicz » 16 únor 2014 13:59

To je škoda, jednoho horkého kandidáta bych měl.. ;)
Vydavatelství Modely F1 - - Formule 1 a sportovní vozy


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti