Len tak otázka na obľúbenú sezónu F1 (z hľadiska áut)

Vše, co se týká skutečné F1 - vozů i pilotů
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2410
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 25 květen 2011 07:53

milan paulus píše: Startovní rošt čítající 97 tipů Ferrari od roku 1948 dodnes ...


To by som teda fakt sledoval, ktoré auto z nich by asi tak vyhralo šampionát :D

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 25 květen 2011 12:13

No asi určitě by to nebylo to letošní. Bohužel pro nás ferraristy :cry: .

blazo
Příspěvky: 203
Registrován: 15 září 2010 21:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod blazo » 25 květen 2011 12:21

Podle spolehlivosti by to bylo asi auto z roku 2000-2004 tam Ferrari dojely všechny závody krom jednoho a to v San Marinu r.2001

Jencek
Příspěvky: 31
Registrován: 25 listopad 2007 14:04

Příspěvekod Jencek » 25 květen 2011 13:33

1994, nádherný auta, podle mého názoru poslední "opravdová" formule, potom se už začala formule měnit na "přehlídku bezpečnostních prvků".

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 11:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod milan paulus » 25 květen 2011 14:00

Stejně nejkrásnější byla formule z padesátých let. Dnešní jsou si děsně podobné, už to není ta krása...

blazo
Příspěvky: 203
Registrován: 15 září 2010 21:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod blazo » 25 květen 2011 14:06

v to máš milane pravdu kdysi byly vozy z jednoho roku naprosto odlišné každá stáj si postavila vůz podle sebe, ale v dnešní době mají tabulky s rozměry a vahou vozu tak všichni kopirují jeden od druhého a když udělá někdo něco jinak tak ho hned podezdřívají, že to je proti pravidlům

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 11:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod milan paulus » 25 květen 2011 14:09

Přesně. Myslím, že dřívější formule byla taková poctivější. Víc fér. Jasně, na úkor bezpečnosti, ale to riziko k tomu sportu patřilo.

mára
Příspěvky: 108
Registrován: 30 březen 2008 10:57

Příspěvekod mára » 25 květen 2011 15:45

Dnes podobu vozů určují nesmyslně podrobná pravidla a předpisy, kdy je předepsán rozměr kdejaké vlnky na autě. Myslím, že ani Colin Chapman by dnes neměl šanci svůj um projevit.
Ideální předpisy by stačily o pár řádcích:
-základní rozměry vozu
-hmotnost vozu
-objem motoru (nebo spotřeba paliva na závod, když chtějí tu ekologii)

A teď ukažte, co umíte.
Hotovo:
Sbírka vozů Nelsona Piqueta: Ensign N177, Brabham BT49C, Brabham BT52, Benetton B190, McLaren M23, Brabham BT46A, Mclaren M23 , Brabham BT49, Williams FW11B, Brabham BT52, Lotus 100T, Brabham BT50 Dijon 82

Rozpracováno:

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 25 květen 2011 15:46

Riziko dělalo v minulosti ze závodů větší adrenalin pro nás "obyčejné pozorovatele". Ve zmiňovaných 50. letech rozhodovalo kdo půjde až na samotný práh rychlosti, nebezpečí. S tím byla i spjata odvaha samotného jezdce, jeho šikovnost a odhodlanost posouvat hranice tohoto sportu. Mnohdy vítězily nejpomalejší auta pole právě jendíky jezdcovu umění. Dnes prakticky nemožné.

Koncem 80. let a výše rozhodují spíše elektronika a aerodynamické tunely. Samotná schopnost jezdce a nároky na něj se spíše minimalizují a naopak se zvyšují spíše v oblasti marketingu a reklamy vůbec. Formule se otočila směrem k obrovským výdělkům a podstata závodění hraje max 10% celku. Proto nepřekvapí, že ve Španělsku byla letos nejmenší návštěvnost VC za posledních deset let.

Doba "garážových mistrů a převratných novinek" je tatam a je jen škoda, že jsem se nenarodil o pár desetiletí dříve.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

blazo
Příspěvky: 203
Registrován: 15 září 2010 21:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod blazo » 25 květen 2011 15:48

v té době byla jedna výhoda a to ta, že formule nebyla plná elektroniky a kdejakých posilovačů a zaleželo opavdu jen na jezdci a tak se vůz stavěl i tak, aby vyhovoval danému pilotovi dnes do toho vozu může sednout kde kdo a potraví i mistra v jeho autě

Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 596
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Gerry » 25 květen 2011 16:26

Stále to říkám - chcete zatraktivnět Formuli 1? Zakažte poloautomatické řazení a vraťte do kokpitů klasické šaltpáky. Pak se pozná. kdo je Pan pilot a kdo mačkač tlačítek ;-)

blazo
Příspěvky: 203
Registrován: 15 září 2010 21:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod blazo » 25 květen 2011 16:29

Gerry myslím, že by přibilo hodně nehod, protože by součastní piloti nevěděli co mají dělat dřív jestli řadit nebo točit volantem :D

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 11:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod milan paulus » 25 květen 2011 17:11

Marku mluvíš mi z duše Hlavně to o formulích z 50. let. Proto je tak rád stavím.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host