Lotus 49B MKII/Jo Siffert/Britain GP 1968/FT/1:24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 04 říjen 2011 19:29

Základ motoru by bol hotový, práce na ňom bude ale ešte dosť.
Silon na hadičky som zohnal od priateľa - rybára hrúbky 0,16 mm a to je veľmi tenké.
Bude mi musieť dať niečo hrubšie - neviete aká hrúbka je najlepšia?

Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 15 říjen 2011 00:30

Hrubší silon zatiaľ nedorazil, tak som použil čierne plastové drátiky a na palivové hadičky bužírku trochu za tepla natiahnutú.
Obrázek

Keď som už finišoval s motorom tak som zistil fatálny omyl - schválne kto zistíte čo je na motore zle?
Obrázek Obrázek Obrázek
K náprave poslúžil už iba skalpel.

Dokončený motor.
Obrázek Obrázek Obrázek

Motor skúšobne priložený k trupu.
Obrázek

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1705
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 15 říjen 2011 08:48

Oprava se ti povedla dobře a vcelku to nebude vůbec viditelné :wink:
Sice mi přijdou ty palivové příliš silné, ale to může být pouze můj pocit....

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 15 říjen 2011 19:49

Díky Ali, palivovky sú len taký experiment s bužírkami, silonový vlasec správej hrúbky bude to pravé.
Bužírky fakt mohli byť trochu tenšie ale viac sa mi ich nepodarilo natiahnuť lebo už sa trhali.

Uživatelský avatar
Kašpi
Příspěvky: 305
Registrován: 04 prosinec 2005 21:58

Příspěvekod Kašpi » 17 říjen 2011 21:36

Potvrzuji, palivovky jsou skutečně silné. To je zároveň to jediné, co bych stavbě vytkl. I ta zprvu nepovedená retuš nejak záhadně zmizela.
tvorba: Mclaren M7
v přípravě: Lotus 18
dokončeno: Lotus 49

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 18 říjen 2011 04:51

Retuš ktorá vystúpila na povrch dielov som ako tak odstránil, hlavne som sa ale nechal inšpirovať a postavil som krabicu na fotenie s bielym vnútrom a fotil som s nasvietením a hlavne bez blesku :wink: .

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 19 říjen 2011 22:27

Po niekoľkých večeroch pribudla rozvodovka a prevodovka.

Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 26 říjen 2011 22:02

Jednotlivé celky sú v kope - začína sa to pomaly rysovať.
Nádržka išla zlepiť napriek mojim obavám dobre, začal som bez rebier po malých kúskoch až som ju napokon zlepil komplet.

Obrázek

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 01 listopad 2011 22:47

Zadná časť je konečne hotová.
Teraz ma budú čakať dokončovacie práce, na tie sa teším najviac.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 05 listopad 2011 22:50

Po dlhej ceste som v cieli a model Lotusu 49B MKII je dokončený.

Lepil sa veľmi príjemne a aj napriek vysokej náročnosti prakticky bez problémov. Pre mňa bol kritický diel č.72 (čierny) na spodku auta pod zadnou nápravou kde sa už ohýbajú veľmi malé časti ale nakoniec to nejak dopadlo a dielik je na spodku dobre vidieť (zabudol som urobiť foto spodku auta - spravím pri dennom svetle). Nádržka sa lepila napriek obavám výborne aj bez pomocných rebier. Veľmi dobre sa tiež robili vypalované disky kolies.

Malé nepresnosti:
- vo vystrihovánke je chybne označený vrchný diel zadných tlmičov I (čierna) a je označený rovnako ako zadná os I (čierna), ja som rovnako ako v návode na vrchný diel tlmičov použil papierový diel č. 101 (čierna),
- zadná os má kótu 55 mm a dĺžku 58 mm, ja som potreboval zadnú os dĺžky 60 mm ale to môže byť aj výsledok môjho podlepovania.
Pri takom rozsahu dielov sú to drobnosti s ktorými si modelár hravo poradí.

Teraz už konečne fotky.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Stinger78
Příspěvky: 537
Registrován: 24 listopad 2010 21:54
Bydliště: Bruntál

Příspěvekod Stinger78 » 05 listopad 2011 22:53

Krasavec :!:
Vždyť ty modely se samy neudělají...

Uživatelský avatar
HAAL.70
Příspěvky: 1031
Registrován: 06 červen 2010 21:24
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod HAAL.70 » 05 listopad 2011 23:30

Jo,kdo umí,ten umí :lol: .
Paráda :lol: .

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 06 listopad 2011 09:31

Krásná práce na krásném modelu. :shock: 8)
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1705
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 06 listopad 2011 10:30

Gratuluji k dokončení :!:
V celku to vypadá parádně.
Jen bych zkritizoval modrou chladicí trubku - nevím, zda se jedná o drát nebo o špejli - ale ten nátěr z fotek nepůsobí příliš jednolitě.

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 06 listopad 2011 11:41

Díky. Ali trubku som natieral akrylkou a nato som dal bezfarebný lak, nebola to dobrá voľba a spravilo to čmuhy, nabudúce radšej zakúpim nejakú revelku. Šlo by to aj spraviť celkom jednoducho a dať to z pletacej ihlice dolu a znovu natrieť, ale ako sa poznám nechám to tak ako som to dokončil.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů