Ferrari F2007, Kimi Raikkonen, Monako GP, 1:24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Ferrari F2007, Kimi Raikkonen, Monako GP, 1:24

Příspěvekod Marek » 06 prosinec 2011 10:25

Po složitějším McLarenu, jsem se rozhodl pro nějaký oddychový lehčí model. Logicky padla volba na tento kousek - tedy F2007, jednodušší kousek již v šanonu nemám. Jako vždy lepím z originálu. Vystřihovánka obsahuje laserem pálené doplňky a dezény. Měřítko klasické.

Obrázek Obrázek
...i z té mizerné fotky je poznat, že se jedná o lehký model, takže startujeme...."....co dodat"
Naposledy upravil(a) Marek dne 06 prosinec 2011 10:49, celkem upraveno 1 x.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 06 prosinec 2011 10:43

Začal jsem trochu nezvykle koly. Jsou dobře vymyšlené, takže práce by bývala šla dobře, kdyby vše sedělo jak má. Pálené kružnice jsou však menší, takže doporučuji dezén "dopodlepit" na požadovaný průměr, popř. nepoužívat pálený doplněk. Po dokončení všech kol budu pokračovat podlahou.

Zatím tedy pouze alespoň přední kolo.

Obrázek


..."šipka směřující k dalšímu postupu"
Naposledy upravil(a) Marek dne 06 prosinec 2011 10:51, celkem upraveno 2 x.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 06 prosinec 2011 10:49

Ahoj Marku, pokud pálené kružnice menší, můžeš sdělit o kolik? Jestli si správně vzpomínám, koupil jsi F2007 z dotisku a to se již pálilo na jiném stroji (pokud mám správné informace) Upravil bych průměry dle tvých poznatků. Díky.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1016
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 06 prosinec 2011 10:50

Prý jednoduchý, ještěže jsem nic nepila, bych se zakuckala. :shock:
Někteří lidé nosí pyžamo se Supermanem. Superman nosí pyžamo s Chuckem Norrisem.
Vtipy s Chuckem Norrisem nejsou vůbec vtipné, protože tam, kde je Chuck Norris, přestává veškerá legrace.

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 06 prosinec 2011 10:52

Marek, rozmýšľam či to myslíš z tou jednoduchosťou ironicky, lebo tento model je jeden z tých ťažších - hlavne na správne tvarovanie a toho je tam viac než dosť.
Budem určite sledovať a držím palce nech sa podarí.

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 06 prosinec 2011 10:54

Jarku prosím o strpení, jakmile budu lepit druhé kolo, ukážu přesah na fotografii a zkusím dodat co nejpřesnější míru.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 06 prosinec 2011 10:57

ad René a Vendy: díky, samozřejmě je to myšleno s obrovskou nadsázkou a ironií. Tenhle model je opravdu velmi složitý a je to další výzva. Tomáš zde udělal fantastickou betu, což by práci mohlo o dost ulehčit, i to byl důvod proč to zkusit. Cíl je jednoduchý - co nejlépe slepit a dokončit.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 06 prosinec 2011 11:01

Co se stalo s tím běhounem? Na fotce to vypadá, že je celkem dost zvlněný. Zřejmě jsi ho v rozloženém, narovnaném stavu dost podlepil a pak se ti to stočením zvlnilo, ne?

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 06 prosinec 2011 11:09

:-) Ten model jsem doklepal asi před měsícem a jediné, co se mi povedlo, byla asi ta kola ;) Lasery nejsem schopen zhodnotit, použil jsem podlepovací postup a mezikruží jsem tak řezal kružítkem sám. Ke kolům ještě otázka na autory - ta vnitřní část disku ve skutečnosti není vůbec zanořena nebo je to zjednodušení?

Jinak dva tipy ke stavbě, co si matně vzpomenu. Plochu zadního křídla jsem kvůli lepší pevnosti podlepil na jeden kus čtvrtky a střední část rozřezal a oblepil kolem. A čumák jsem lepil bez žeber, opět podlepením čtvrtkou, která spojovala trup s čumákem. Opět lepší pevnost a návaznost na předchozí díl. Ale u obojího jde o osobní preferovaný styl...

V každém případě držím palce a přeju hodně trpělivosti, model je to náročný...

Ještě k těm kolům - jo, taky mi přijdou nějaké hranaté, to kvůli tomu špatnému průměru laseru? Jestli to nesedi, spíš bych to asi zkrátil nebo běhoun podlepil...

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 06 prosinec 2011 11:18

kvr píše:ta vnitřní část disku ve skutečnosti není vůbec zanořena nebo je to zjednodušení?

Můžeš otázku upřesnit? O kterou vnitřní část jde? Pokud myslíš "paprsky" disku, tak ty určitě zanořeny byly a na modelu jsou.
Pokud myslíš vnitřní část, směrem k vozu, jde opravdu o zjednodušení.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 06 prosinec 2011 11:44

Jo, myslel jsem vnitřní část kola směrem k vozu, že disk není "zapadlý". Díky za odpověď, takže nic proti realitě nezkazím, když si to zase zkomplikuju a disk "zplastičním"...? Paradoxně mi to stavbu kola spíš zjednodušuje.

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 06 prosinec 2011 12:23

ad kvr: díky za tipy, každá rada se cení. No já rád podlepuju, takže tady si to asi raději odpustím. Běhoun byl mokrý, myslím, že to není tak zlé.


Obrázek

Petře běhoun podlepen není, zvolil jsem jinou úpravu daleko pracnější. Co se náročnosti týká, lepil jsem již F60 a myslím, že to bude hodně podobné. Tedy jak psal René, je to o tvarování.

Jarku, tak zasílám fotky toho co jsem měl na mysli. Běhoun přesahuje o cca 3 mm, viz foto. Vnitří disk je potřeba též zkrátit o cca 1mm. Tzn., že pálený doplněk by měl nabýt na obvodu o ? a naopak vnitří by měl být vyříznout o ?. /? míry nechávám na autorovy/. Ještě si dovolím jeden poznatek. Při bombírování (mohu-li tak nazvat svůj výsledek) se mi zdá, že by to chtělo menší úhel rozevření bočnic ve vystřihovánce. Při slepení k sobě se bočnice tendenci lámat naproti spoji. Tím si vysvětluji právě špatný úhel rozevření.


Obrázek Obrázek

..."šipka"
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4747
Registrován: 06 červenec 2009 14:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 06 prosinec 2011 12:34

Takže to zvlnění běhounu bylo tím, že byl mokrý? Na posledních fotkách už je to OK (pokud je to teda to samé kolo). Píšeš, že běhoun nepodlepuješ, že používáš jinou, mnohem náročnější metodu. To zní sice dosti tajemně, ale nedověděli jsme se nic :lol: .

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 06 prosinec 2011 12:40

Marku, uhol je v poriadku a s jeho narastaním treba aj viac bombírovať aby bolo vybúlenie bočnice väčšie. Presne toto sa mi stávalo - málo som bok nabombíroval a keď som bočnicu spájal tak sa to oproti zdeformovalo. Takže bombírovať treba dovtedy až sa obe strany spoja a sú pri sebe a bude to ok.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 06 prosinec 2011 12:49

kvr píše:Jo, myslel jsem vnitřní část kola směrem k vozu, že disk není "zapadlý". Díky za odpověď, takže nic proti realitě nezkazím, když si to zase zkomplikuju a disk "zplastičním"...? Paradoxně mi to stavbu kola spíš zjednodušuje.


Nic nepokazíš, pokud budeš dělat kola sundávací, přiblížíš se realitě. Jen pokud by jsi měl kola napevno, jako já, neuvidíš vnitřní část :) na které jsi pracoval.
Pravděpodobně by šlo použít část nápravy s brzdovými čelistmi a diskem uloženém z Robertova Mercedesu W02.

marek píše:Běhoun byl mokrý, myslím, že to není tak zlé.


Marku, teď váhám zda odzkoušení a přesah je možno brát jako správně změřený. Při kontrolní stavbě nebyl běhoun vlhčen a seděl. Je jasné že při namočení běhounu, jako to dělám i já ale při oblepování hotového kola, dojde k jeho prodloužení. Myslím že nedoporučujeme vlhčit v návodě od Tomáš Babora
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů