F500 /1953/FT/1:24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod Umberto » 05 prosinec 2013 08:05

To je taky možnost, já už ale bohužel podlepil origoš díl č.8. Dnes nastane hodina pravdy, buď to sedne, nebo to poletí do koše :roll:

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1705
Registrován: 24 květen 2009 13:28
Bydliště: Lysice

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod Ali » 05 prosinec 2013 08:42

Roberte když přiložíš kostru ke slepenému kokpitu, tak ti to vychází jak?

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod Umberto » 05 prosinec 2013 09:58

No já to přiložil jen tak hala bala a sledoval, jen tak bude kopírovat lepenka vrchní oblouk kokpitu, takže teď ještě nejsem schopen říct jak to sedí, každopádně to dneska asi prubnu uvidíme...:-)

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 06:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod bernie » 05 prosinec 2013 10:21

Poletí do koše?
Jen připomenu, že obě závodní verze zobrazují vítězný vůz z GP, takže odpadnutí ze závodu NEAKCEPTOVATELNÉ :D

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod Umberto » 05 prosinec 2013 10:28

bernie píše:Poletí do koše?
Jen připomenu, že obě závodní verze zobrazují vítězný vůz z GP, takže odpadnutí ze závodu NEAKCEPTOVATELNÉ :D

Tak teď jsem se fakt nahlas v kanclu smál....Tak kdyžtak to dodělám tak že auto dojelo ale bouralo :lol:

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod Umberto » 07 prosinec 2013 17:38

... zase nějáký posun...střední díl mi ke kokpitu ve spodní části nesedl uplně ideálně jak bych si představoval, ale rozhodně se nedá mluvit o nějákém schodku. V tomto případě je to zanedbatelné a přisuzuju to nepřesnosti mého lepení. Čumák je ke zbytku jen skusmo přiložen...teď bude zřejmě následovat ocas:-)

Obrázek

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod Umberto » 23 prosinec 2013 13:38

Tak samotný doutník můžu prohlásit za hotový. Nevím proč si tento model získal pověst těžko slepitelného...není tomu tak. Nemůžu sice říct že je model lehký na slepení, ale jestli dodržujete sprofanovanou větu u každého návodu že se člověk nemá snažit slepit model přes víkend tak mu z toho vyleze pohodová formulka. Na mém modelu je spousta chybyček, kterých bych se u druhého lepení už vyvaroval lépe. Nejdůležitější část pro následné lepení považuji středový díl kokpitu, u kterého opravdu dbejte na přesné oblepení pláštěm. Pokud Uděláte chybu tady, tak se budou následné chybyčky sčítat , a každý další lepený díl ponese tyto následky. Jinak co se týče konstrukce tak klobouk dolů Robertovi:-) je to všechno promyšlené do všech detailů. No a teď bude následovad další legrace a tou budou vyplétaná kola.

Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod Umberto » 27 prosinec 2013 10:46

Tak nějáké to pracovní foto ... prozatím jsem vysekal z aršíku díky 1 a 2 , natvaroval slepil po obvodu a následně k sobě. potom jsem do středu stočil a zalepil pásek č.20. Teď bude na řadě další segment z dílů 3,4 a 2x9.

Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 689
Registrován: 07 říjen 2003 17:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod Jirka » 27 prosinec 2013 12:09

Pokud dobře vidím, tak jsi začal předními koly. Nevím, jestli nebyla chyba lepit jednotlivé řady špic k sobě. Když jsem to dělal v kompu, tak bylo docela obtížné najít prostor pro špice, které mají jít skrz ostatní. Bylo by lepší je nechat volně otočné, proplést špice a pak teprve slepit napevno.

U zadních kol je to jedno, tam se výplety neprolínají.

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod Umberto » 27 prosinec 2013 12:25

Diky Jirko za poznatek, vim o tom ale myslim ze to pujde, co budu lepit postupne, budou jezci jak uz zminoval Ali

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod Umberto » 28 prosinec 2013 14:41

Tak zase mám další kompletaci za sebou. Následovaly díly 3 a 4 , které se lepily uplně stejně jako díl 1 a 2, jen s tím rozdílem že se do nich vlepily podložky č.9.( 2x + podložka 9 a 10, které směřovali směrem k rávkům 1 a 2.) Potom jsem slepil pásky č 167 a zalepil je do kartonové bočnice R15. Mezitím jsem k sobě přilepil odě dvě části rávků (1,2,3,4,) a po zaschnutí jsem je vlepil do pásků 167 a doplnil podložku č.8 ( první ze tří). No a teď mě čeká kompletace a postupné vlepování tzv. ježků č. 6 a 5 spolu se zbylími podložkami č.8.

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2410
Registrován: 28 červenec 2008 21:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod Robert Blaschke » 28 prosinec 2013 21:21

V inom fóre sa peetee pýta:
Obrázek
"Dotaz na autora - jak se mají lepit bočnice - bočnice s obrysovým nápisem k sobě a plným nápisem k sobě nebo je obrysový nápis na vnitřní a plný nápis na vnější bočnici :?:"


Nie som tam registrovaný, tak ako autor vystrihovačky odpovedám tu: Netuším, ako to Jarek s Eduardom a inými spolupracovníkmi mysleli. Kolesá som nekoncipoval.
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
Ed
Příspěvky: 116
Registrován: 30 duben 2004 17:01
Bydliště: Bratislava

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod Ed » 29 prosinec 2013 09:07

Obrysový nápis má byť na vnútornej strane a je vo farbe pneumatiky, plný nápis má byť z vonkajšej strany a má sa nafarbiť žltozalatou farbou.
Obrázek
Naposledy upravil(a) Ed dne 29 prosinec 2013 10:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod Umberto » 29 prosinec 2013 09:12

Tak mi to nedalo a ještě před pátou hodinou jsem vstal a šel zkusit zalepit ty spropadený ježky ;) A musím říct že práce to byla pěkně na H....O ,prostě pakárna jako prase. Vůbec si nedokážu představit jak Ali mohl lepit oba dva ježky najednou. U prvního disku s prvním ježkem jsem pořádně nevěděl jak na to a tak jsem si paprsky naohýbal aby se šli dobře zastrkávat. Ale to je chyba. Mnohem lepší řešení je si ježka nalepit na disk s rovnýma paprskama a potom pomocí pinzety ohnout a vpasovat paprsek do požadovaného prostoru. Sice se nejdříve paprsek trochu zkroutí ale potom jsem si to vyrovnával špendlíkem pěkně do rovna. Tímto způsobem jsem potom vlepil zbývající ježky. :!: :!: :!: (PŘI LEPENÍ JEŽKŮ NA DISK POZOR NA POLOHU VE KTERÉ JE BUDETE LEPIT, ABY BYLY SMĚREM K PAPRSKŮM KAN SE MAJÍ ZASTRČIT) :!: :!: Dokonce mi přišlo že druhá vrstva ježků se mi lepila ještě líp. Ale to asi bylo tím že jsem se trochu do toho dostal. Dnes musím skočit pro chrom ve spreji a výplet šplíchnout no a potom bočnice s běhounem. Doufám že největší pakárna je za mnou. Jinak to co psal Jirka ohledně neslepování obou částí výpletu k sobě , tak aby se tam ježci dobře propletly, je po mé praktické zkušenosti holá sebevražda. Člověk by měl vlastně 4 části které by se vzájemně vůči sobě pohybovaly a nebyl by vlastně žádný pevný bod. u tolika paprsků to prostě nejde. A to nemluvím o tom že jednotlivé paprsky se o sebe zasekávají a jako kdyby po sobě nekloužou. to by museli být dokonale kulaté a pevné aniž by se mohly ohnout...no ale je to jen moje zkušenost :)

to: peetee...nejsem si jistej, ale vypadá to že nebudeš dělat vyplítaný disky ale jen klasický co jsou u šmikajdy. Škoda, máš to moc dobře slepený a tohle si nejen zaslouží , ale model to posune ještě o kus dál k reálu 8)

Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Umberto
Příspěvky: 1082
Registrován: 30 duben 2012 13:43
Bydliště: Silůvky (Brno-venkov)

Re: F500 /1953/FT/1:24

Příspěvekod Umberto » 29 prosinec 2013 09:16

Ed píše:Obrysový nápis má byť na vnútornej strane a je vo farbe pneumatiky, plný nápis má byť z vonkajšej strany a má sa nafarbiť žltozalatou farbou.

Díky za info bude se to hodit ;) Takovej detail jako zlatej nápis na boku pneu bude vypadat moc hezky :!:


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti