2014 GP Australia

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
anonym01

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod anonym01 » 18 březen 2014 20:15

Proč nejsou závody tak vyrovnané jako v sedmdesátých létech?
Jednoduché vysvětlení. V té době aerodynamika nehrála takovou roli a měli jsme prakticky dva výrobce motoru. Jelikož všichni měli pod kapotou Ford jen Ferrari si stavělo svoje. Tudíž pole bylo velmi vyrovnané.
V dnešní době hraje aerodynamika hodně velkou roli. Máme sice jen tři výrobce motoru, ale 11 výroců šasi tím rozdíly stoupají.
Ještě k tomu vysvětlení brzdění zadní nápravy.
Kdo někdy řídil hybridní vůz co rekuperuje ví, že u auta nemusí používat brzdu, jelikož motor auto pri puštění plynového pedálu zpomaluje velmi razantně. Ale nikde není psáno, že nemusí v F1 mít brzdy na zadní nápravě.

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1361
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 18 březen 2014 20:58

Aerodynamika hrá rolu preto lebo sú tak nastavené pravidlá aby hrala rolu! Púšťajú vzduch pod nos auta a tým je absolútne nemožné predbiehať pretože vozidlo idúce za prvým vozidlom stráca prítlak a stáva sa neovládateľným! Je možné predbiehať len v určitých pasážach a to v drs zónach, aj to by som definoval ako obiehanie nie predbiehanie. Toto mi pripadá absolútne scestné! Si predstavte, že v hokeji povedia hráčom , že môžu dávať góly iba v určitej časti hry napr: od 5. do 7. min. od 9.-11. atď. ale v každej tretine! :-D.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
samotr9
Příspěvky: 106
Registrován: 09 září 2011 11:44

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod samotr9 » 18 březen 2014 21:55

Těžko srovnávat sedmdesátá léta...technika je úplně jinde, tehdy měli max. stopky, zbytek byl na pilotovi a jeho pocitech, spotřebu nikdo neřešil a technické regule taky byly absolutně někde jinde.Dneska se nesmí milión věcí a milión věcí se musí, a z boxů mají téměř absolutní kontrolu na vozem, stala se z toho prakticky real-time strategická hra jejíž pravidla řídí pár vyvolených. Odraz lidstva jako takového....nic víc a nic míň..

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1361
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 18 březen 2014 22:00

Amen
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Rado Radevicz » 18 březen 2014 22:10

Těžko si představit, že by se technický vývoj otočil a začal se ubírat zpět. Bude záležet na lidech do jakého formátu moderní techniku přetaví, v tuhle chvíli je to takové jaké to je.

RC F1 už přece dávno existuje.
Vydavatelství Modely F1 - - Formule 1 a sportovní vozy

anonym01

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod anonym01 » 19 březen 2014 00:51

Tak trošku jinak a trošku pro nechápavé.
Za dobu co vlastním ŘP jsem najel dost kilometru s vozy Škoda od typu 110L až po Octavii III.
Liši se technikou. Ale pořád za volantem je řidič. I když Octavka ma x senzoru na všechno, řekne vám kdy řadit pomuže při rozjezdu do kopce, v zatačkách přibržduje kola atd. Pořád za volantem sedí osoba, která kroutí volantem a musi mit cit pro řizeni. Tohle si uvědom te. Ano maji to možná trochu snažší, ale jedte si dvě hodiny v tomhle tempu.
No bože v autech je elektronka. Ale ten pilot tam tu svoji práci koná.
A pokud nemá rychlejší a spolehlivějši auto než ti druzí tak nevyhraje.
Zajímalo by mě kolik z vás rejpalů do dnešní F1 čichlo k závodům ze strany z depa.

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod marec » 19 březen 2014 08:41

Nuz Josefe musim konstatovat, ze mas fundovanejsi nazor ako Jacques Villeneuve.
Osobne sa mi vsak viac pacia jeho nazory, prepac.
M.

Turco
Příspěvky: 836
Registrován: 06 červenec 2009 13:54
Bydliště: Humenné

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Turco » 19 březen 2014 09:16

No veľmi by ma zaujímalo ako by vyzeralo napr. také rallye keby malo toľko príkazov čo majú a čo nie a kedy a koľko a kde , mám dojem že aj tam sa technika posunula a autá sa menia ale stále je tam hlavným pretekár a jeho umenie a bojovnosť.

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1361
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 19 březen 2014 09:51

Turco píše:No veľmi by ma zaujímalo ako by vyzeralo napr. také rallye keby malo toľko príkazov čo majú a čo nie a kedy a koľko a kde , mám dojem že aj tam sa technika posunula a autá sa menia ale stále je tam hlavným pretekár a jeho umenie a bojovnosť.


ešte by som tam dodal, že to je aj pre nechápavých alebo úplne nepochopených technokratov, ktorí sa tešia z z rôznych technických vymožeností ktoré ničia celú záležitosť okolo F1.

Jozef xxl ty si asi okrem tej oktávie asi v ničom inom nesedel a tešíš sa len z toho čo vidíš na obrazovke. Alebo máš viac skúseností v F1 ako mladý Villenevue? Alebo aj on je nechápavý? Asi áno borec čo má titul, stratil otca v tréningu v ´82 v Zolderi má zahmlenie mozgu a my čo nie sme spokojní so stavom v F1 tak tiež.

Myslím si, že máš veľkú hubu a si drzý. Nikto tu neznevažuje Tvoj názor a nespráva sa k Tebe neslušne narozdiel o Teba. Ale aby som Ti nezostal dlžný! Pre mňa je úplne primitívne porovnávať jazdu na bežných cestách s akýmikoľvek pretekmi a nie to ešte s F1. Hlavný rozdiel( pre nás menej chápavých) je v tom, že v pretekoch sa snažia jazdci prejsť určitú trasu za čo najkratší čas, teda čo najrýchlejšie, kdežto v bežnej premávke sa snažia prísť do cieľa svojej cesty bezpečne. Po niektorých vyjadreniach dnešných pretekárov po GP Australia keď sa tešili , že prišli do cieľa sa teda začína F1 podobať na bežnú premávku. Tak sa ani nečudujem, že niektorí jedinci sa z toho tešia lebo si môžu povedať "jazdím ako pretekár" došiel som do cieľa...

to Rado: a to sa z toho máme tešiť? alebo to oslavovať? keď sa mi niečo nepáči tak to napíšem. Mne sa vývoj v F1 nepáči od doby čo zrušili radiacu páku, ale toto čo spravili tento rok je hrozné... Technika má jazdcom napomáhať pri pretekoch, nie ich obmedzovať a brzdiť!
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Rado Radevicz » 19 březen 2014 11:09

Henkie, ten stav nikdo z nás nezmění, můžeme na to mít názory, to je ale všechno. Momentálně mezi sebou v F1 bojují dvě věci, technika a lidský faktor, zatím ještě pořád vede podle mě lidský faktor. To neznamená, že mě nezajímá tvůj názor, jenom s tím nejde z našich pozic nic dělat.
Vydavatelství Modely F1 - - Formule 1 a sportovní vozy

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1361
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 19 březen 2014 12:20

Rado , Ja viem, že nezmení, Ja nezazlievam nikomu komu sa to páči mne teda nie a o tom že ľudský faktor stále vedie pochybujem. 100 senzorov nahradí zmysly podľa, ktorých sa jazdec riadi niekoľko násobne!
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
blazotom
Příspěvky: 63
Registrován: 28 prosinec 2013 15:50
Bydliště: Ostrava

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod blazotom » 19 březen 2014 12:24

Kdyby ty čidla jak píšeš byli, tak úžasné, že by to mohl řídit kdokoliv, tak by před pár lety zpět nehlásil Niki Lauda, když se projížděl v novodobém monopostu, že je pokažený, že nejede. Od mechaniků přišla zpráva, že nedokáže motor dostat do otáček, takže ti to sedí v monopostech dnech něco umět musí a čidla a senzory, tam sice jsou jako v dnešní době všude, ale pokud nevíš co s nimi, tak ti jsou úplně k ničemu.

anonym01

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod anonym01 » 19 březen 2014 16:03

Omlouvám se přehnal jsem to.
Ale podle mě je to přehnané přirovnávat k závodům na vysílačku.
Moje zkušenosti s motorsportem. Jelikož sbírám podklady k rally vozům Škoda a zajistil jsem si přístup do Škoda Motorsport, tak vím jaké je zázemí a jak je auto prošpikované spoustou senzoru. Ty v případě poruchy auto odstaví, aby se nepoškodil motor.
V F1 se zbírají data, které vidí šéfmechanik, ale sám je ovlivnit nemůže, jen že řekne pilotovy máš problém zkus mod ten a ten a pilot se tomu musí přizpůsobyt.
K pravidlům pokud máv v pravidle, že motor može během závodu spotřebovat určité množství paliva buď půjdu cestou, že mi auto pojede kus závodu na plno a kus bude šetřit a nebo, že mi auto pojede v té dané spotřebe celý závod.
Ano je to o taktice teamu. Mám auto a jezdce určitého charakteru které chci dostat do cíle na co nejlepším místě. Já udám taktiku, ale je na jezdi jak se s tím popere. Viz třeba Kobajaši v první zatáčce.

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod marec » 19 březen 2014 20:46

Ja len napisem par veci ktore sa daju napisat. Bolo by rucne riadenie prevodovky bez automatu krok spat ? Podla mna rozhodne nie a to by sme videli ake sa deju veci, ako je kto sikovny hlavne v Monaku. Dnes si to chlapci stlacaju hore dole prstíkmi, paráda. Bolo by zrusenie toku vzduchu pod nosom krokom spat ? Takisto zmensenie predneho kridla, jeho redukcia na jeden, dva segmenty ? Podla mna takisto urcite nie, ale auta by neboli tak citlive a o to lepsie by sa predbiehalo. A takto by som mohol pisat dokola a este raz dokola.

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1361
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Australia

Příspěvekod Henrich Sobotka » 19 březen 2014 22:56

Amen po druhé... veď mi kritici nechceme tak veľa! Nech tam majú tie anténky aj na prilbe. ... ešte by som pridal zákaz telemetrie jazdec predsa nemusí tri krát za kolo vedieť kde sú jeho súpery! Stačí tabuľka raz v cieli. Liberalizáciu pri výbere pneu a zákaz výmeny pneu počas závodu, len v prípade defektu alebo zmeny počasia. Myslím, že ani toto by nebolo, krokom späť.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů