Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod frydek665 » 18 prosinec 2016 11:23

Aha, díky Robert! Takže asi bude lepší R7 vlepit nejdříve do límce a až potom celý límec nalepit na R8 :?:

A ještě jednu otázečku bych si dovolil. Na následujících fotkách jsou díly, ze kterých bych měl slepit trup. V návodu se píše stroze " z těchto dílů slepte trup". No jo, ale jak nejlíp postupovat? Zepředu, zezadu, zhora čí zespodu? Tohle je velmi důležitý celek, který se nedá ošidit, ani zamaskovat. Malá chyba a můžu to vyhodit. A chyba může nastat už v tom, že zvolím blbý postup....

Obrázek Obrázek

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod bernie » 18 prosinec 2016 13:07

Zrovna nedávno jsme si s Víťou Novákem brblali, že návody k blaschkovankam by měl psát právě a pouze Robert ;)

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2365
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod Robert Blaschke » 18 prosinec 2016 13:18

frydek665 píše: " z těchto dílů slepte trup". No jo, ale jak nejlíp postupovat?


Idem povkladať komplet obrázky, ako som to robil pri alfe... za chvíľu to bude.
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2365
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod Robert Blaschke » 18 prosinec 2016 13:43

OK, takže na "papirove-modely.cz" od tohto obrázka ďalej....
Obrázek

...až po
Obrázek.

Sú to fotky z úplne prvej stavby, takže niektoré detaily sa možno aj zmenili pre vydanie, netuším.


Takže asi bude lepší R7 vlepit nejdříve do límce a až potom celý límec nalepit na R8?

To ja netuším. Každému sa hodí niečo iné. Ja som to robil tak ako píšeš, TEO asi inak.
Naposledy upravil(a) Robert Blaschke dne 18 prosinec 2016 15:39, celkem upraveno 1 x.
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3145
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 18 prosinec 2016 14:07

Ano...asi jsem to dělal jinak. V každém případě Tě Petře považuji za zkušeného modeláře, který si dokáže sám určit podle rozložení dílů, jakým způsobem lepit. A modely od Roberta nepatří do skupiny pro začátečníky.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod frydek665 » 18 prosinec 2016 14:43

Zdeňku v pohodě. Dohromady to samozřejmě dám, ale jak říkám, nemůžu zvolit postup pokus - omyl páč jakmile se jednou zmýlím, můžu to vyhodit. Proto bych uvítal radu někoho, kdo to lepil. Jestli třeba nejdříve slepit hlavní díl zespodu a postupně přidávat horní dílky nosu anebo.....
Věřím, že to pak bude docela užitečné i pro další lepiče, kteří se do tohoto modelu pustí :idea: ;) .

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3145
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 18 prosinec 2016 14:46

Jo moc dobře Ti rozumím. Jenže já si už nepamatuji jak jsem to vlastně spáchal. Jestli ono to nebylo tak nějak od středu ke špičce a potom pokračování k trupu...?? A laserovou špičku asi potom jenom zasunout do pláště...????
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod frydek665 » 18 prosinec 2016 20:38

Robert, díky moc za fotky na Galerii. Hodně mi pomohly a nechal jsem se inspirovat. Pokusil jsem se svůj postup nafotit krok za krokem. Fotky teda nic moc, ale mám to v kupě, zdá se, že to ani vrtuli nehází a snad to trochu pomůže těm, co se do stavby tohoto modelu taky jednou pustí.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

ObrázekObrázek

ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod frydek665 » 19 prosinec 2016 06:50

Zkompletoval jsem trup a taky vnitřek kokpitu a celek zkusmo osadil na podvozek. Zdá se, že to tam pásne.

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2365
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod Robert Blaschke » 19 prosinec 2016 11:31

Paráda.

Len ten vrch pred pilotom bol taký plochšie vytvarovaný, viz foto:
Obrázek
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod frydek665 » 19 prosinec 2016 21:03

Ano Robert, díky, natvaruju. On tam ten tvar vlastně určuje tvar horní hrany přístrojovky.

Než se pustím do spojování trupu s podvozkem, odskočil jsem si k přednímu křídlu a zavěšení.

Obrázek Obrázek

MatesHK
Příspěvky: 382
Registrován: 05 březen 2012 15:36

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod MatesHK » 19 prosinec 2016 22:25

Vypadá to dobře! Mě se povedlo zasunout draka z žeber o trochu hlouběji než bylo třeba a tak mám špičku trochu jakoby zlomenou...
Martin

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod frydek665 » 20 prosinec 2016 10:48

Ze spojení trupu s podvozkem jsem měl trochu obavy. Pečlivě jsem si pročítal návod, dlouho jsem si to podle návodu zkoušel sestavit nasucho a pořád se mi to jaksi nelíbilo a připadalo mi to příliš komplikované. Nakonec jsem se rozhodl pro vlastní postup spojení.

Nejdříve jsem k podlaze a pomocné konstrukci přilepil zadní přepážku kokpitu:

Obrázek

Pak jsem do trupu vlepil kartonový díl R20 a přidal chladiče. Do trupu NEVLEPUJU vnitřek kokpitu:

Obrázek

Dále jsem si sestavil límec a to tak, že nejdříve jsem k dílu 39 přilepil kartonový díl R7 a potom díl 40:

Obrázek Obrázek

Dalším krokem bylo slepení vnitřku kokpitu s límcem. Nejdříve jsem přilepil chlopeň nad sedačkou zevnitř k žebru R7 a poté jsem přilepil přední část límce k bočním stěnám kokpitu:

Obrázek Obrázek

Obrázek

Po takto připravených částech mohlo dojít k e spojení trupu s podvozkem. Nejdříve jsem přilepil trup jen k podlaze. Horní část jsem zatím nechal otevřenou. Pak jsem dovnitř trupu vsunul celek vnitřku kokpitu s límcem a límec jsem přilepil k zadní přepážce kokpitu ( spojení žebra R7 s žebrem R8). No a nakonec jsem přilepil doposud volně trčící části dílu 43 ( kryt kokpitu):

Obrázek

No a hotovo. Trup je spojen s podvozkem a lepilo se to celkem pohodově ;) .

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4741
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod frydek665 » 21 prosinec 2016 06:34

Robert, je to takto správně, nebo tiskařský šotek? :

Obrázek

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2365
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Williams FW18, 1996, D. Hill /FT/R. Blaschke/1:18

Příspěvekod Robert Blaschke » 21 prosinec 2016 09:13

Ak myslíš ten výrez vzadu, tak je to správne.
Tie výrezy boli v rôznych GP rôzne a dlhšie som pátral, ako presne to bolo v Suzuke, nakoniec som našiel pár sekúnd videa zo závodu, kde je to vidno:
Obrázek
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 hostů